18 ARALIK 2017 PAZARTESİ

Kendi enerjisini üreten banliyö vagonları hazır

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Gebze-Halkalı Banliyö Hattı şantiye sahasında incelemelerde bulundu ve yetkililerden çalışmalarla ilgili bilgi aldı...

Ekleme: 17 Kasım 2017 Cuma 21:54/ Güncelleme: 17 Kasım 2017 Cuma 21:54
İSTANBUL-Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Gebze-Halkalı Banliyö Hattı’nda inceleme yaptı. Bakan Arslan bugüne kadar 229 Milyon kişinin Marmaray Projesi’ni kullandığını bildirerek, şunları kaydetti; “İstanbul için çok daha önemli olan, Asya Yakası’nda Gebze’den Söğütlüçeşme’ye hatta, Ayrılıkçeşme’ye kadar, Avrupa Yakası’nda da Kazlıçeşme’den Halkalı’ya kadar banliyö sistemlerinin metro standardına kavuşturulması ve Marmaray Projesi ile entegre olup kesintisiz hale gelmesi. Aynı zamanda Marmaray araçları ile de Gebze’den Halkalı’ya 114 dakikalık sürede 43 istasyonluk güzergahı kat edebilmeleri.
Şu anda proje güzergahını inceliyoruz ve 2018 sonunda hizmete başlamasını hedeflediğimiz Halkalı’dan Gebze’ye kesintisiz metro standardındaki bu sürüş ile ilgili çalışmalarda çok iyi bir noktaya geldiğimizi görüyoruz. Daha önce yüklenicilerimizden kaynaklı işler aksadı, fesihler söz konusu oldu, tekrar ihale ettik. Yaklaşık 64 km.’lik bu güzergahın tamamında çok hummalı bir çalışma var” dedi.
Söz konusu hatta 3 ayrı hattın olduğunu dile getiren Bakan Arslan, 2 hattın banliyö trenlerine hizmet edeceğini, bir tanesinin de şehirlerarası ve uluslararası trenlere hizmet edeceğini söyledi. Geçmişte banliyö hatları ile birlikte şehirlerarası ve uluslararası taşımacılığın aynı hatlarda yapıldığını anımsatarak, bu durumun bazı sorunlara neden olabildiğini anlattı. Şimdi T1 ve T2 hattını Marmaray araçlarının kullanacağını, T3’ü ise yüksek hızlı trenin de dahil olduğu şehirlerarası ve uluslararası tren- lerin kullanacağını aktardı.
Bakan Arslan, “Projenin CR3 kısmındaki ilerleme şu an için yüzde 67, bu önemli bir rakam. Son aylardaki hızlanmaya bağlı olarak da her ay ortalama yüzde 5 üzerine koyabiliyoruz. Bunun anlamı da şu, kalan yüzde 33’lük kısmını 6-6.5 aylık periyotta bitireceğiz. Daha sonra ince işçiliklerle birlikte Ağustos’ta projeyi, Eylül sonunda da sinyal dahil bitirmiş olacağız” bilgisini paylaştı.
Projenin tamamlanması ile yaklaşık 128 saniyede bir tren çalıştırılabilir duruma gelineceğini belirten Arslan, ihaleyi kazanan firmadan alınan 440 Marmaray aracının 300 tanesinin Türkiye’de imal edildiğini aktardı. Araçlarda fren yaparken harcanan enerjinin yeniden elektrik enerjisine çevrilip kullanılabildiğinin altını çizen Arslan, araçların modern ve elektrik sarfiyatının düşük olduğunu dile getirdi.