10 ARALIK 2018 PAZARTESİ

Tamamı eCitaro 2019’da Türkiye’de

Uzun zamandır testlerini yaptığı ve de sağlam adımlar atarak hazırlık yapan Mercedes-Benz, nihayet tamamen elektrikli Citaro’yu resmi olarak duyurdu...

Ekleme: 14 Temmuz 2018 Cumartesi 03:04/ Güncelleme: 14 Temmuz 2018 Cumartesi 03:04
ALMANYA-Mercedes-Benz, tamamen elektrikli kentiçi otobüsü modeli eCitaro’yu resmi olarak duyurdu. 2019’da Türkiye’de olması beklenen eCitaro, hybrid modelinin yanı sıra düşük emisyonlu dizel ve gazlı motorlar da dahil olmak üzere farklı güç ve aktarma organı dışında, iki veya üç kapılı (solo da dahil) farklı versiyonlar halinde üretiliyor. eCitaro için ayrıca, metrobüsün küçültülmüş hali de denile- bilir. Mercedes-Benz Citaro veya Yeni eCitaro, tamamen aynı şasiye sahip, kabin için mimarisi aynı ve koltuk ile özel donanım alternatifleri değişikliğe uğramadan kullanıma sunuluyor.
 
 
Modüler bataryalı Yeni eCitaro, kullanım amacına uygun olarak 6-10 adet arasında batarya modülü ile toplamda 243 kWh kapasite kullanımı sunuyor. Bataryalar, aks kafasına yakın konumlandırılan iki adet elektro- motoru besliyor. Standart olarak sunulan versiyonda elektrik ener- jisi prizden sağlanırken, seri üretimde isteğe bağlı olarak pantograf üzerinden bir şarj alternatifi devreye giriyor. Biri aracın tavanına sabit ve diğeri araç tavanındaki raylar üzerinden olmak üze- re iki farklı pantograf çözümü sunuluyor. Batarya modüllü araç bir yanal ve bir dikey salınım önleyici ile donatılmış.
eCitaro’da kullanılan ısı yönetim sistemi övgüyü hak ediyor. Yüksek verimlilik seviyesine sa- hip klima CO2 ile çalışırken bir ısı pompası kabin içindeki ısıyı ayarlıyor. Tüm ısı yayan bileşenler birbirine bağlanırken, ısı yönetimi kabin içindeki yolcu sayısına bağlı olarak ayarlanıyor. Citaro ile kıyaslandığında ısıtma, soğutma ve klima için gerekli olan enerji tüketimi yüzde 40 oranında azalırken, buna paralel olarak menzil de artıyor. Yeni eCitaro’nun kendine özgü tasarımı dışında ilave donanımları ve son derece şık metalik antrasit gövde rengi de diğerlerine göre fark yaratıyor.
Bunun dışında Elektronik Stabilite Programı (ESP), lastik basınç kontrol sistemi ve elektrohidrolik direksiyon Intelligent Eco Steering gibi elektronik donanımlar devreye giriyor. İçe doğ ru açılan elektrikli kapılar kabin içine erişimi sağlarken, ikinci kapıda mekanik bir katlanan rampa yer alıyor. Kabin içi, yeni Evo Thermatic Plus ile tam otomatik olarak iklimlendiriliyor. Yolcular, markanın kendi üretimi olan “City Star Eco” koltukların keyfini sürerken, koltukların üst kısmı siyah renk ile boyanmış, oturma ve yaslanma noktaları “Flash” döşemelik kumaş ile kaplı olarak rahatlık sunuyor.
Çakıl taşı görünümüne sahip gri zemine Evo Steel tipi boru dikmeler yerleştirilirken, siyah metal tavan barları ve metalik mavi durdurma düğmeleri görsel bir şölen sunuyor. Yolcular 29 inç büyüklüğünde TFT ekran üzerinden bilgilendirilirken, 13 adet ikili USB soketi yolcuların mobil cihazlarını şarj etme olanağı sunuyor. eCitaro’nun sürücü kabini bağımsız olarak iklimlendiriliyor. Sürücü ayrıca iklimlendirmeli bir koltuğun key fini sürüyor. Mercedes-Benz’e özel kokpit tasarımı korunurken devir göstergesinin yerini eCitaro’nun enerji akışını gösteren bir güç metresi alıyor.