15 KASIM 2018 PERŞEMBE

Çalışmalar sürüyor

İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek otoyolda çalışmalar etap etap tamamlanıyor. Son olarak, Gebze-Orhangazi Otoyolu’nun yüzde 95’i de bitti...

Ekleme: 12 Ekim 2018 Cuma 21:43/ Güncelleme: 12 Ekim 2018 Cuma 21:43
İZMİT Körfez Geçişi ve bağlan tı yolları dahil 384 km.’si otoyol, 42 km. bağlantı yolu olmak üzere 426 km. uzunluğundaki projenin tamamında 98 km. otoyol, 16 km. bağlantı yolu işletmeye açıldı. Altınova-Gemlik arasındaki 40, Gebze-Altınova bölümü (Osmangazi Köprüsü dahil) 12.6, Kemalpaşa ayrımı-İzmir arası 20 Gemlik-Bursa arası 25 km.’lik otoyol kesimi tamamlanarak hizmete alınırken, diğer bölümlerde çalışmalar sürüyor.     
Gebze-Bursa ile Kemalpaşa ayrımı İzmir arasındaki 98 km.’lik otoyolla 16 km.’lik bağlantı yolunun tamamlanarak işletmeye açıldığı, 115 km.’lik kesimde de BSK (Binder) çalışmalarının sona erdirildiği projenin tamamında yüzde 95 fiziksel gerçekleşme sağlandı. Projede toplam 7 bin 143 personel görev yapıyor ve bin 690 iş makinesi çalışıyor.
 
3 TÜNEL AÇILDI
Türkiye’deki otoyollar üzerinde “En uzun tünel” unvanına sahip Bursa-Yalova arasındaki 3 bin 590 metrelik 3 şeritli 2 tüplü Orhangazi Tüneli 21 Nisan 2016- ’da trafiğe açılmıştı. Kemalpaşa ayrımı-İzmir arasındaki otoyol kesimi içinde yer alan 3 bin 210 metrelik çift tüplü Belkahve Tüneli geçen yıl 8 Mart’ta, Gemlik-Bursa otoyolunda bulunan 2 bin 500 metre çift tüplü Selçukgazi Tüneli de geçen sene 12 Mart’ta tamamlanıp hizmete alınmıştı.     
Projenin en büyük ayağını oluşturan, 252 metre kule yüksek liği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, 1.550 metre orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre bo yu ile dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan Osmangazi Köprüsü de 2016’da trafiğe açılarak sürücülere İzmit Körfezi’ni geçmek için 1.5 saat harcamak yerine 6 dakikada karşıya geçme imkanı sunuyor.
Ayrıca, Gebze-Bursa kesimi 12, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa bölümü 22, Kemalpaşa ayrımı-İzmir tarafında 2 olmak üze- re 36 viyadükten Gebze-Bursa arasında 12, Susurluk-Balıkesir-Kırkağaç bölümü 7, Kemalpaşa ayrımı-İzmir kesimi 2 olmak üze- re 21 tanesi tamamlandı, Bursa-Manisa arasındaki 15 viyadükte çalışmalar sürüyor.
 
VİYADÜKLER BİTİYOR
Projenin önemli bölümlerinden olan 253 metre uzunluğundaki Kuzey Yaklaşım Viyadüğü ile bin 380 metre uzunluğundaki Güney Yaklaşım Viyadüğü 1 Temmuz 2016’da hizmete girdi. 2 bin 238 metre ile Türkiye’deki otoyollar üzerinde yer alan en uzun viyadük olan Bornova Viyadüğü 8 Mart 2017’de açılmıştı.
36 viyadük, 3 tünel, 20 gişe alanı, 25 kavşak, 6 otoyol bakım ve işletme merkezi, 3 tünel bakım ve işletme merkezinin olacağı otoyol hizmete girdiğinde, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 km. kısaltarak ortalama 8-10 saatlik ulaşım süresini 3-3.5 saate indirmesi ile yılda 650 Milyon Dolar tasarruf sağlanacak.     
Gebze-Altınova arasındaki seyahatlerde Osmangazi Köprüsü’nün kullanılması yakıt, amortisman, harcanan zaman ve çevresel etkiler dikkate alınarak yapılan analizlerde en ekonomik seçenek olduğu görülüyor. Osmangazi Köprüsü’nün hizmete girmesi ile, Gebze-İzmit, Altınova- Yalova-Bursa aksının trafik yükü de önemli ölçüde rahatladı.