İstanbul Büyükşehir Belediyesi, toplu taşımada sürdürülebilir kalite ve konfora dayalı toplu taşıma hizmeti için ÖHO performans raporlarını İETT heyeti ile işletmelerle ele alarak toplam kaliteyi artırma çalışması yapıyor…
İSTANBUL-İETT, lastik tekerlekli toplu taşıma hizmetinde kaliteli ve konforlu sürdürülebilir toplu taşıma hizmeti veren Özel Halk Otobüsü İşletmecileri ile “kilometre bazlı, sabit gelir ödemeli, performansa dayalı OTİS sistemi” esaslarında “Firma Çalışma Değerlendirme Raporları”nın İETT Yolcu Hizmetleri ve İletişim Dairesi’nce yapılan değerlendirme sonuçları ele alıyor. İETT Ge- nel Müdür Yardımcısı Murat Altıkardeşler başkanlığında, Otobüs İşletme ile Yolcu Hizmetleri ve İletişim Daire Başkanları ve Yolcu Hizmetleri Şube Müdürü’nün beraberindeki teknik uzmanların katıldığı heyet, her şirket merkezinde şirket başkanı ve yönetim kurulunca yetkilendirilmiş personelle sonuçları değerlendiriyor. OTİS Sistemi kapsamı çerçevesindeki değerlendirmelerin, gelecek hedefler ve elde edilen toplam faydayı arttırmaya dönük paydaş anlayışı ele alınıyor.
İlk toplantı Mavi Marmara’da yapıldı
İETT, “Firma Çalışma Değerlendirme Raporları” sonuçlarını şirketlerle paylaşmak adına ilk ziyaretini Mavi Marmara şirketine yaptı. Ziyarete, İETT adına; Genel Müdür Yardımcısı Murat Altıkardeşler, Otobüs İşletme Dairesi Başkanı Ayhan Ayvaz, Yolcu Hizmetleri ve İletişim Dairesi Başkanı Müfit Yetkin, Yolcu Hizmetleri Şube Müdürü Büşra Boysan’dan oluşan bir heyet katıldı.
Heyeti misafir eden Mavi Marmara Başkanı Ramazan Gürler ve yönetimi kahvaltılı değerlendirme toplantısını TÜYAP Kaya Ramada Oteli’nde düzenledi. Toplantıda, değerlendirme raporu ve uygulamaları konusunu Genel Müdür Yardımcısı Murat Altıkardeşler, sonuçlar ile beklentilere yönelik hedefleri çerçevesinde anlattı. Ayrıca, Yolcu Hizmetleri ve İletişim Dairesi Başkanı Müfit Yetkin ile Yolcu Hizmetleri Şube Müdürü Büşra Boysan da ayrıntılı bir sunumla katılımcıları bilgilendirdi.
Toplantı sonrasında bilgilendirme yapan İETT Genel Müdür Yardımcısı Altıkardeşler;
“Özel Halk Otobüsü işletmecilerimiz, paydaş sıfatıyla her gayreti gösteriyor. Sonuçlar ve yapılması gerekenlere dönük faydalı görüşmemiz oldu.
Başkan Ramazan Gürler ve yönetimine, Mavi Marmara işletmecilerimize gayretleri için teşekkür ederim” dedi. Mavi Marmara Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Gürler; ayrıntılı bilgilendirmeden memnun kaldıklarını dile getirerek teşekkür etti. İETT’nin paydaş anlayışla kendilerini bilgilendirdiğini, yolcu konforu ve memnuniyetini sürdürülebilir kılmanın amaçlandığını vurgulayarak; “İETT değerlendir me beklentilerini bize iletti. Biz de kriterleri ve rapor sonuçlarını değerlendirdik. İdare kendi açısından bakışını, biz de Özel Halk Otobüsü işletmecisi olarak görüşlerimizi ve beklentilerimizi ilettik. Ortak anlayışla hizmette daha ileri itme adına olumlu bir görüşme oldu” diye konuştu.
2. İETT, “ÖHO ŞİRKETLERİ PERFORMANS SONUÇLARINI ANALİZİ TOPLANTISI”
YENİ İSTANBUL ÖZEL HALK OTOBÜSÇÜLERİ A.Ş. YÖNETİM KURULU BAŞKAN VE YÖNETİCİLERİYLE BİRLİKTE GERÇEKLEŞTİ:
İETT Genel Müdür Yardımcısı Murat Altıkardeşler başkanlığındaki heyet, bir sonraki toplantıyı Yeni İstanbul Özel Halk Otobüsleri şirket merkezinde gerçekleştirdi. Toplantıda, “Firma Çalışma Değerlendirme Raporları” üzerinde fikir alış verişi yapıldı. İETT Genel Müdür Yardımcısı Murat Altıkardeşler, gerçekleştirilen toplantının oldukça ayrıntılı ve hizmetleri geliştirmeye katkı sunmasının da planlanarak yapıldığını, bu açıdan işletmeci esnafın görüşlerinin alındığını belirtti.
Yeni İstanbul A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Beşir de yaptığı açıklamada; “Bilgilendirme toplantısında yapıcı biçimde paydaş olmaya dayalı anlayışla yapılan sunum etkili oldu. Sonuçlar, bize göre gerekli olanları, düzeltilmesi gereken ya da eklenmesinde ek fayda olan konuları anlatıyor.
Karşılıklı istişare ile gerçekleşen toplantının verimli sonuçlara yol açmasını umuyorum. Bütün bilgilendirme ve karşılıklı istişarelerin ciddi faydalar sağlayacağına inanıyorum. İETT Genel Müdür Yardımcısı Sayın Murat Altıkardeşler’e ve heyete bilgilendirmeleri için ve paydaşlık yaklaşımına gösterdikleri hassasiyetleri için de ayrıca teşekkür ederim” diye konuştu.
Yolcu Hizmetleri ve İletişim Dairesi Başkanı Müfit Yetkin ile Yolcu Hizmetleri Şube Müdürü Büşra Boysan esnafa yaptıkları sunumda, rapor ile birlikte nasıl yol almaları gerektiğini ve “Firma Çalışma Değerlendirme Raporları”nın esnafa doğru anlatılmasının önemine değindiler. Gerçekleştirilen ilk dönem değerlendirme toplantı sonuçlarının şirket yönetim kurulları ile ayrı ayrı sonuçlarının ele alınması konusunda görüşlerini açıklayan Yeni İstanbul Özel Halk Otobüsleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Beşir, “Gelecekteki birliktelikten umutlu olduğunu belirterek;
“Hedeflere yaklaşımda hem kamu da hem özel kesimde ortak aklın öne çıkması çok önemli. Bunu, kamu ve özel işletmeciler olarak, birlikte ele almamız daha önemli. Hele paydaşlık içinde ortak anlayış yaklaşımında kamu otoritesi olarak İETT’nin bir buçuk asrın deneyimlerinin kazanımlarını özel kesimle paylaşarak bunu yapması, daha da önemli. Bir o kadar da önemli olan aynı yaklaşımı, aynı kent deneyiminden kaynaklı edinilen kültürle, özel halk otobüsçülerinin de sergilemesiyle birleşerek ortaya konması daha da önemli. İki yaklaşım daha verimli sonuçlara, önemli ve güzel sonuçlara ulaşmasına kapı araladığını ortaya koyması ise bence en önemlisi… Bunu görüyoruz. kamu otoritesinin bir buçuk asırlık kurumu yanında, İstanbul deneyimi, geçmişi yeterli deneylerle dolu İstanbul özel halk otobüsçülerinin bir asırlık deneyimleri, hem kamu tecrübelerin ortak kullanımla daha verimli olacağını göstermesi açısından hem iki farklı yaklaşımın sentezi ile birlikte yol alınabileceğini ortaya konması açısından da önemli. İşin başında ilk hareketlenmenin sonuçları umut verici. Sanıyorum devamı daha verimli olacaktır” diye konuştu.