Ünlü & Co 2023 yılı Türk Otomotiv Sektör Raporu’nu yayımladı. 2023 yılında güçlü bir talep baskısının sürmesiyle Sektörün söz konusu bu güçlü talep nedeniyle de büyümesinin beklendiği kaydedildi. Yayımlanan raporda hedef fiyatlar büyük oranda yukarı çekildiği belirtildi…
2023’te Türkiye pazarında oto talebinin güçlü kalmasının muhtemel göründüğünü ve bunun başlıca nedeninin mikroçip ve hammadde tedarikinde yaşanan sorunların 2022’de karşılanamayan oto talebinin bir kısmının 2023’e kayması gösterildi. Öte yandan, hükümetin düşük faiz politikasının borçlanma maliyetlerini düşürmesinin yanı sıra oto alımlarını yüksek enflasyona karşı tüketicilerin tasarruflarını koruyabildiği ekonomideki az sayıdaki yatırım fırsatlarından biri haline gelmesi ve hükümetin genel seçimler öncesi iç talebi destekleyici adımlar atmasının muhtemel olmasının bu beklentide etkili olduğu belirtildi. Türk otomotiv pazarının 2022’de yüzde 5 2023’te ise yüzde 7 büyümesinin beklendiği belirtildi. Raporda ihracat tarafında da 2022 yılından karşılanamayan talebin etkisiyle 2023 yılında talebin güçlü kalacağı ve Türk otomotiv sektörü için açık ara en önemli ihracat pazarı olan Avrupa’da yüzde 5 büyüme beklendiği ve bunun da Türk şirketlerinin ihracat hacimlerini desteklemesinin beklendiği vurgulandı.
Avrupa pazarı büyüklüğünün 2022 yılını 12,7 milyon adete ulaşmasının beklendiği ve bu rakamın salgın öncesi seviye olan 2019’da ulaştığı 18 milyonun oldukça altında olduğuna dikkat çekildi.
Ünlü & Co Türkiye’de talebi destekleyen mevcut makro politikaların devam etmesi ve şirketler için daha iyi fiyatlama sağlayan arz açığı nedeniyle iç pazardaki kâr marjlarının en azından 2023 ilk çeyrek sonuna kadar korunmasını beklediklerini dile getiri.
Raporda Tofaş’ın Stellantis’in Türkiye operasyonları ile olası birleşmesi etkilerinin göz ardı edildiği, hisse için al tavsiyesinin korunduğu da kaydedildi. Birleşmenin Tofaş hisseleri için çok daha önemli bir katalizör olabileceği bunun piyasa tarafından yeterince takdir edilmeyen bir gelişme olduğu belirtildi. Tofaş hisselerinin hedef fiyatının yükseltildiği belirtilirken bu rakama olası bir birleşmenin değerlemesinin dahil edilmediği ve edilme halinde rakamın yükseleceği kaydedildi. Ünlü & Co, Ford Otosan için de al tavsiyesini korurken Avrupa’da yaşanabilecek resesyona rağmen şirketin satış hacminin 2023 yılında artabileceğini belirtti. Ford’un devam eden yatırım döngüsü ise kârlılığı yüksek hafif ticari araç segmentinde uzun vadeli geleceğini güvence altına aldığı belirtilerek hedef fiyatın yükseltildiği belirtildi. Yayımlanan raporda Doğuş Otomotiv’in otodaki arz sıkıntısı ve hükümetin güçlü oto talebine yol açan makro politikalarından araştırma kapsamında oto hisseleri içinde en çok fayda sağlayan şirket olduğu vurgulandı.
Yüksek kâr marjının 2023 ilk yarısında devam etmesinin muhtemel görüldüğü ve şirketin 2022’nin yüksek bazına rağmen 2023’te güçlü sonuçlar açıklamaya devam edeceği vurgulandı. Güçlü finansallar etkisiyle hisseleri ucuz çarpanlarla işlem gördüğü ve temettü getirisinin cazip göründüğü belirtildi. Raporla birlikte Doğuş Otomotiv hisseleri için “Tut” tavsiyesi korunup hedef fiyat revize edildi.