Türkiye’de EV-mobilitenin gelişimi markaları hareketlendirirken, bu yıl Pazarın gelişeceği giderek öne çıkarılıyor!
Türkiye’de “yeşil otomobil” yolculuğu, yükselen ivmeyle gelişmeye devam ediyor. Avrupa ve Asyalı birçok marka, daha önce duyurusunu yaptığı iddialı modellerini yıl içinde Türkiye pazarında da satışa sundu. Elektrikli otomobillerin yanı sıra elektrikli mobilitenin bir diğer parçası olan hibrit motorlu otomobillerin sayısı da giderek artıyor. Yapılan anket çalışmaları da elektrikli araçlara ilişkin satın alma ilgisinin oldukça yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinden (ODMD) derlenen verilere göre, Türkiye otomobil pazarında benzinli otomobil satışları 561 bin 53 adetle yüzde 66,7 paya sahip olurken, dizel otomobil satışları 121 bin 511 adetle yüzde 14,4 pay aldı. Oto gazlı otomobil satışlarının payı da 9 bin 247 adetle yüzde 1,1 oldu. Hibrit otomobillerin pazardan aldığı pay, 89 bin 13 satışla yüzde 10,6 olarak kayıtlara geçerken, elektrikli otomobil satışlarının payı ise 60 bin 101 adetle yüzde 7,1 seviyesinde gerçekleşti. Sektörün üst düzey yöneticileri hem üretici markaların stratejileri, hem de tüketici talebinin elektrikli otomobil yönünde evrilmesinin, otomotiv pazarındaki motor tipleri arasındaki dağılımın elektrikli araçlar lehine değişmeye devam edeceğinin net bir göstergesi olduğuna dikkati çekiyor. Elektrikli otomobillerin ithalatına yönelik geçen günlerde yapılan düzenlemenin bundan sonraki süreçte pazarın nereye doğru evrileceğine yönelik en önemli göstergelerden olacağına işaret ediyor. Türkiye’de 2021 yılında yüzde 0,4, 2022 yılında yüzde 1,05 olan EV pazar payı, bu yılın 11 aylık döneminde yüzde 7,1’lere ulaşmış durumda” olduğuna değinen yöneticiler;
“Toplam EV satış adedi ocak-kasım satış adedi 60 bin 101 adetlere ulaştı. Bu da bize Türkiye’nin ciddi bir pazar potansiyeli olduğunu gösteriyor” diyor. Türkiye’de 11 aydaki elektrikli otomobil satışlarının bir önceki yılın aynı dönemine göre 10 kat daha fazla olduğuna ve tüketici nezdinde Ev- otomobile ilgilinin büyük göstergesi olarak bu verinin gösterilebileceğine dikkat çekerek, “Türkiye otomotiv pazarına yeni giren markalarla bu alanda rekabetin artacağı, EV araç satışlarının buna paralel daha yüksek adetlere çıkacağını öngörüyoruz. Artan elektrikli sayısı Türkiye şarj altyapısının da hızlı gelişimine katkıda bulunacak” diye beklentilerini açıklıyorlar.