İklim değişikliği ve aşırı sıcak hava koşulları, 20. Yüzyıl sıcaklık verilerine dayalı geçmişteki alt yapıları artan sıcaklıktan etkilenen raylarla trenleri tehdit ettiği iddia edildi!
ABD- Genel olarak, “kaynama çağı” olarak adlandırılan dönemde dünya çapında yaşanan aşırı sıcak hava, yollar, köprüler ve neredeyse tüm ulaşım araçları gibi hayati altyapıya zarar verici etkiler yarattı. Beyaz Saray Bilim ve Teknoloji Politikası Ofisi’nin Enerji Baş Yardımcı Direktörü Costa Samaras’a göre, geçmişte inşa edilen altyapıların çoğu, 20. yüzyıl ortalarında kaydedilen sıcaklık verilerine dayanıyordu. Bu durumun yüksek sıcaklıklardan oldukça etkilenebilen çelik raylara dayanan demiryolları için açıkça geçerli olduğunu belirten Samaras, iklim değişikliğinin tren devrinin son bulmasına yol açabileceğini iddia ediyor.
Teksas Üniversitesi Taşımacılık Araştırmaları Merkezi’nin Direktörü ve Profesörü Amit Bhasin’e göre, tasarım koşullarından uzaklaşan değişiklikler, altyapının başarısızlığını ve kullanım ömrünün azalması riskini getirdi. Arizona Üniversitesi Mimarlık, Planlama ve Peyzaj Mimarlığı Fakültesi’nde planlama profesörü ve sürdürülebilir yapılı çevreler başkanı Ladd Keith, Washington Post’a asfalt ve beton yolların, havaalanı pistlerinin ve demiryollarının yükselen sıcaklıklara karşı en savunmasız altyapılar arasında yer aldığını belirtti.

New Hampshire Üniversitesi’nde İnşaat ve Çevre Mühendisliği Profesörü Jo Sias, yoğun sıcaklıkların demiryolu raylarını genişletmesine ve ardından rayların bükülmesine neden olacağını, bu durumun da trenleri tehlikeye atabileceğini belirtti. Araştırmalar, tren hatlarının eğilmesinin, trenlerin düşük hızlarda çalışmak zorunda kalacağı bir gecikmeye yol açacağını ve bunun insanların seyahat sürelerini uzatacağını, yük ve ürün taşımacılığındaki son teslim tarihlerini uzatacağını gösteriyor. Moldova Demiryolları Ajansı, Ukrayna’nın nehir limanına giden 61 vagonluk bir trenin 6 vagonunun, rayların zayıflaması sonucu raydan çıktığını bildirdi. Kazanın nedeni “aşırı sıcaklıktan kaynaklanan rayların dayanıklılığını kaybetmesi” olarak açıklandı.