Uluslararası Taşımacılar Birliği, UITP tarafından her yıl düzenlenen “Toplu Taşımacılık Türkiye Konferansı” 15 Haziran 2022 tarihinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi İktisadi Kuruluşu Metro İstanbul’un ev sahipliğinde İstanbul’da gerçekleşecek. Katılımın şimdiden yoğun olduğu açıklandı.
İSTANBUL-Bu yılki teması “Avrasya Bölgesinde Pandemi Sonrası Mali, İşletme ve İş Sürekliliği” olarak belirlenen konferansta Avrupa, Avrasya ve Türkiye’den davetli konuşmacılar ile “Pandemi Sonrası Dönemde Toplu Taşımacılık”, “Toplu Taşımacılıkta Finansman Kaynakları”, “Sürdürülebilir Ulaşım için İnovasyon” , “Krizden Fırsata: Yasal, kurumsal ve idari yapılanma” konuları ele alınacak.
Türkiye, Avrupa ve Avrasya bölgesinden toplu taşımacılık işletmecileri, merkezi idareler, yerel yönetimler, endüstri kuruluşları, araştırma merkez, akademisyenler ve danışmanların katılacağı konferansın açılış konuşmasını İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ve UITP Genel Sekreteri Mohamed Mezghani yapacak.
Pandemide, kent hizmetlerindeki kısıtlamaya rağmen toplu taşımanın devam etmesi, toplu taşımanın hayati önemini bir kez daha göstermiş oldu. Pandeminin toplu taşımacılık üzerindeki etkilerinin devam ediyor olması, küresel ekonomik krizin yansımaları, Ukrayna krizinin ekonomik veriler üzerindeki olumsuz etkisi ve yerel ekonomik şartların getirdiği zorluklar altında toplu taşımacılık sistemi, pandemi döneminde üstlendiği hayati görevi yerine getirmekte zorlanıyor. Küresel enerji piyasalarındaki dalgalanma ve enerji maliyetlerindeki artışa ilaveten işgücü ve diğer girdi yükselişleri, toplu taşıma işletmelerini mali ve iş sürekliliği anlamında tehdit ediyor. Pandemi döneminde riskler nedeniyle bireysel araç kullanımına geçen yolcular ve da ha fazlası akaryakıt fiyatlarındaki yükseliş ile toplu taşıma ya geri dönmeye başladı. Birçok şehirde pandemi öncesi yolcu sayılarının üzerine çıkılması gelirlerin artmasına katkı yapmasına rağmen, pandemi döneminde alışılan yolculuk konforu ve yeni talebinin karşılanması için işletme planlarına ek seferlerin konulması gelir-gider dengesinin korunması için yeterli gelmedi. Pandemi sonrası ve yeni ekonomik zorluklar altında toplu taşımacılığın sürdürülmesi, iş sürekliliğin sağlanması için kısa, orta ve uzun vadede yeni finansman olanaklarının devreye konulması gerekmekte. Mevcut durumdan hareketle, krizden öğrenilenler ve ek finansman oluşturulması için neler yapılabilir?
Yaşanılan ekonomik kriz, mali ve yasal alt yapının düzenlenmesi için fırsat oluşturabilir mi?
Dijitalleşmenin verimlilik arttırıcı ve maliyet azaltıcı özelliği mali darboğaza giren işletmeciler için ne tür avantajlar sunabilir. Ekonomik zorluklar ve işletme sürekliliği, toplu taşımacılığın finansman kaynakları, dijitalleşmenin iş süreçleri ve verimlilik üzerine etkileri, krizleri fırsata çevirme, toplu taşımanın idari yapılanması roller ve görevler gibi konuların tartışılacağı konferans bir gün sürecek