Toyota hafta başında yaptığı açıklamada, dünyanın en büyük otomobil pazarındaki yerli oyunculara yetişmek için Çin’deki elektrikli araç geliştirme çabalarını artıracağını belirtti…
Toyota, kendi bataryalarını geliştirmenin, Tesla tarafından yapılanlara benzer büyük metal dökümler kullanmanın ve yeni elektrikli araçlardan mümkün olduğunca fazla kilo azaltma yanı sıra gelecekteki araçlarını OLABİLDİĞİNCE aerodinamik hale getirmenin ötesinde, şimdi de Çin’de elektrikli araç teknolojisi geliştirmeyi destekleyeceğini açıkladı.
Güç aktarma organları bölümünde, tedarikçiler Denso ve Aisin çalışmalarını artıracak, sadece tamamen elektrikli araçlar için değil, elektrikli, şarj edilebilir hibrid ve hidrojenle çalışan araçlardan oluşan çeşitli ürün yelpazesi satışlarda başarılı olmanın ve karbon emisyonlarını azaltmanın anahtarı olacak. Ayrıca, Çin’de “akıllı kokpitlerin” yerel tasarımı ve geliştirilmesi devam edecek ve FAW Group, Guangzhou Automobile Group (GAC) ve BYD (Build Your Dreams) ile üç ortak girişimden mühendisler, Toyota’nın Çin’deki en büyük araştırma ve geliştirme tesisinde proje bazında birlikte çalışacak.
Şirket, elektrifikasyon ve akıllı araçlara odaklanacak. Duyuru, Toyota’nın yerel olarak üretilen bZ4X elektrikli aracının üretimini azaltması ve bu ayın başlarında 1.000 sözleşmeli işçiyi işten çıkarmasının ardından geldi. Yılın ilk yarısında, Japon şirketin Çin satışları, Lexus’unkiler de dahil olmak üzere yüzde 2,8 düşerken, BYD aynı dönemde 1 milyondan fazla elektrikli binek araç satıp durumu korudu.