İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, dünyada nüfusu 16 milyonu geçen mega bir kentte ilk defa yapılan “Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planı”nın özetini kamuoyu ile paylaştı…
İSTANBUL-İBB, Türkiye’nin ilk “Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planı”nı (SKHP) hayata geçirdi. Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, çalışmalarına 2 yıl önce başladıkları “İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planı”nın bir özetini, kamuoyu ile paylaştı. İstanbul SKHP’nin, hazırlık ve analiz; strateji geliştirme; önlemlerin planlanması; uygulama ve izleme süreçlerini içeren bir çalışma olduğunu plan sunumunda vurgulayan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Plan, insan odaklı yaklaşımlarla, toplumsal kapsayıcılık ilkesinden hareketle, ‘sürdürülebilir ulaşım türlerinin entegre bir şekilde geliştirilmesi’ amacıyla hazırlandı” şeklinde konuştu.
İstanbul SKHP’nin, dünyada nüfusu 16 milyonu geçen mega bir kentte yapılan ilk SKHP olduğuna dikkat çeken Başkan İmamoğlu, projenin paydaşları ve çalışma yöntemlerini açıkladı; “İstanbul SKHP’yi, Birleşik Krallık’ın ‘Küresel Geleceğin Şehirleri Programı’ kapsamında; Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Şube Müdürlüğü müz koordinasyonu, ARUP yükleniciliği ve UN Habitat stratejik danışmanlığında gerçekleştirdik.Belediyemizde Ulaşım Daire Başkanlığı, Ulaşım Planlama Şube Müdürlüğü başta olmak üzere belediyemizin 23 biriminden oluşan iç paydaşlar ve ilçe belediyeleri ve STK’lar dahil 110 kadar dış paydaşla birlikte yaptık Başlangıçta, ortasında ve sonunda 25 çalıştay ve 20 anketle birlikte, ‘Kimseyi arkada bırakma’ prensibiyle çalıştık.
Özetle bu sürece, ‘Cinsiyet Eşitliği ve Toplumsal Kapsayıcılık’ (CET Kap) ilkesine göre, yüzde 73 temsil oranı ile temsiliyet elde ettik. Bir başka anlatımla, ‘yetersiz temsil edilen grupların’ sürece katılımını sağladık. Vizyonumuzu, ‘Sürdürülebilir ve dayanıklı bir gelecek için insan ve çevre odaklı, yenilikçi, kapsayıcı ulaşım sistemi’ olarak tanımladık.”
SKHP’NIN TEMEL AMACI:
a. Erişilebilir, ödenebilir, entegre ve kapsayıcı bir ulaşım sistemi,
b. Çevresel olarak sürdürülebilir bir ulaşım sistemi,
c. Ekonomik olarak sürdürülebilir ve dayanıklı ulaşım sistemi,
d. Ulaşımda emniyeti ve güveni artıran ulaşım sistemi,
e. Trafik sıkışıklığı ve otomobil bağımlılığını azaltan ulaşım sistemi,
f. Toplu taşımaya geçişi kolaylaştıran ulaşım sistemi,
g. Bisiklet ve yürüyüş gibi alternatif türleri teşvik eden ulaşım sistemi
h. Kompakt ve çok merkezli gelişmeyi destekleyen ulaşım sistemi,
ı. Minimum olumsuz etkisi olan bir lojistik sistemi.