öngörüsü çok önce yapılan; ancak, uygulama planlaması Ak Parti döneminde hayata geçirilen Çanakkale köprüsü bitince en büyük orta açıklıklı asma köprüsü” olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nü Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve heyeti ilk defa yürüyerek geçen oldu…
ÇANAKKALE-Avrupa ve Asya kıtalarını Çanakkale Boğazı’nda ilk kez birbirine bağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde sona gelindi. Köprünün yolunu oluşturacak her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluk ve 700 ton ağırlığındaki mega tabliye bloklarında sona gelindi.
![](https://www.kenticitoplutasima.com.tr/wp-content/uploads/2021/10/dfg.jpg)
İnşaatın ilerlemesini yakından izleyen Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, beraberindeki heyetle köprü inşası konusunda teknik bilgilenme brifingini de alarak son aşamaya giren köprü üzerinden gelişmeler ışığın da süratle inşası devam ettiğini denetleyen heyet yeni köprüyü yürüyerek bölgeden ayrıldı.
İnşası devam eden ve belirlenen hedefe uygun bitirilecek 1915 Çanakkale köprüsünü ilk geçen heyet oldu. İnşa edilmekte olunan köprünün iki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılı ile anlamlan dırılarak 2023 metre olarak planlanmıştı.
Tasarımı inceliklerle örülen köprünün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağına atfen kırmızı ve beyaz renklerle boyanacak. Her iki yakada 333’er metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı’nın Çanakkale Savaşı’nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde düzenlenecek.