Çin üretimi elektrikli araçlara kısıtlama sürerken pazarın büyümeye devam ettiği Avustralya “Hazırız” mesajı geldi
ABD’nin ardından AB Komisyonu’nun ek vergi kararı Çinli elektrikli araç üreticilerinin önüne set çekti. Bu durum Çinli üreticileri yavaşlatsa da pek durduracak gibi görünmüyor. Çünkü, alternatif olarak farklı pazarlar markaların radarına girmeye başladı. Rusya, özellikle Batılı ülkelerin yaptırım uygulamasının ardından deyim yerindeyse Çinli markaların arka kapısı haline geldi ve burada elektrikli araçlardan çok içten yanmalı motorlu araçlara yer var. Bu noktada yeni bir hedef belirlendi:
AVUSTRALYA ‘VARIZ’ DİYOR!
Elektrikli otomobil pazarının büyümeye devam ettiği Avustralya’da Tesla şu an baskın marka rolünde. Ancak, Çinli markalar yakında yeni modelleriyle rekabeti artırmaya hazırlanıyor. Çinli SAIC bünyesinde bulunan MG, elektrikli kompakt SUV modeli ZS EV ile başarının tadını aldıktan sonra şarj edilebilir hibrit sisteme sahip MG3 ve %100 elektrikli Cyberster modellerini Avustralya’da satışa sunacak. BYD ise Atto 3, Dolphin ve Seal modellerini sahaya sürerek rekabetin fitilini ateşledi. Buna ek olarak XPeng, Geely, Changan ve Leapmotor’un da pazara giriş yapma planlarının olduğu belirtiliyor.
Avustralya ise diğer ülkeler gibi ek vergi uygulayarak engellemenin tam aksine çok daha farklı bir stratejiyle onlara kucak açıyor. Avustralya Federal Otomotiv Endüstrisi Odası’ndan (FCAI) bir sözcü, pazardaki rekabetin desteklenmesini isteyerek:
“Artan rekabet, Avustralyalıların farklı yaşam tarzlarını, ihtiyaçlarını ve fiyat noktalarını karşılayan çok çeşitli araçlara erişmelerini sağladı. Çin üretimi araçların varlığı da bunu büyük oranda destekliyor.” görüşünde. Avustralya’da 2023 yılında 98 bin elektrikli araç satıldı. Pazar büyümesi, hükümetin Ulusal Elektrikli Araç Strateji teşvikleri ile destekleniyor. Ayrıca, Avustralya’daki Yenilenebilir Enerji Ajansı da elektrikli araç şarj altyapısını geliştirmek için 500 milyon dolar yatırım yapacak.