Çin Otomobil Üreticileri Birliği, elektrikli araçların şarjı ile ilgili Çin Hükümeti’nin bir dizi teşvik politikası kararı aldığını açıkladı. Bu kararlar ile otomotiv endüstrisinin büyümesi sağlanacak…
ÇİN, geçtiğimiz ay Dünya Yeni Enerjili Araçlar Konferansı’na ev sahipliği yaptı. Konferansta bir konuşma yapan Çin Halk Siyasi Danışma Konferansı Ulusal Komitesi Başkan Yardımcısı ve Dünya Yeni Enerjili Araçlar Konferansı Başkanı Wan Gang, “Bu yılın başından bu yana, dünya genelinde yeni enerjili araç endüstrisi hızla büyüyor. Yılın ilk yarısında, küresel ölçekte yeni enerjili araç satışı geçen yılın aynı dönemine göre yüz de 66,3 artışla 4 milyon 220 bini aştı ve bir rekora ulaştı. Avrupa ‘da yeni enerjili araçların satışı yılın ilk yarısında yüzde 8 artışla 1 milyon 90 bin adet oldu. ABD’de de yeni enerjili araçların satışı hızlı şekilde büyürken, toplam satış geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 66,76 arttı. Çin’in yeni enerjili araç endüstrisi de hızlı büyümesini koruyor. Yılın ilk yarısında Çin’de yeni enerjili araçların satışı yıllık bazda yüz- de 115,58 artarak 2 milyon 600 bin adede ulaştı” dedi.
Dünya genelinde toplam 20 milyondan fazla yeni enerjili araç satıldığı bilgisini veren Wan,“Yeni enerjili araçlar, küresel ekonominin yeni yükseliş noktası hâline geliyor. Bu yıl, dünya genelinde kullanımdaki yeni enerjili araç sayısının büyüme eğilimini sürdürerek 11 milyon bin adedi aşması bekleniyor” diye konuştu. Verilere göre, 2021 yılında dünya genelinde araç bataryalarına dönük talep, bir önceki yıla göre yüzde 100’den fazla artarak 340 GWh’e ulaştı. Talebin 2025 itibarıyla 1 TWh’in üzerine çıkması ve bataryalarda TWh çağına girilmesi bekleniyor. Bunun yanında, çeşitli ülkelerin emisyon azaltma taahhütlerini yerine getirmesiyle birlikte, 2030 yılına kadar batarya üretim hacminin 3,5 TWh’ye çıkacağı, piyasa büyüklüğünün ise 25 milyar doları aşacağı tahmin ediliyor.