Çin Binek Otomobil Derneği’nin verileri, Çin’de ilk kez yeni enerji araçları aylık bazda geleneksel yakıtla çalışan binek otomobilleri geride bıraktı. Yeni enerji araçları sadece akülü ve hibrit motorlu otomobilleri kapsıyor. Geçtiğimiz hafta sonu yapılan açıklamaya göre, bu kategori geçen ay Çin’de satılan yeni binek otomobillerin yüzde 51’ini oluşturdu. CNBC’de yer alan habere göre, BYD’nin aylık satış ve teslimat rakamları, Li Auto ve diğer otomobil şirketleri Çin’deki tüketicilerin giderek daha fazla hibrit motorlu araçları tercih ettiğini belirtti. Ancak, genel ekonomik büyüme yavaşlarken, yeni enerji araçları kategorisindeki yoğun rekabet bir fiyat savaşına yol açtı. Temmuz ayında yüzde 37 artarak 878.000 araca ulaştı. Çin hükümeti 10 yılı aşkın bir süredir yerli yeni enerji araç endüstrisini sübvansiyonlar ve elverişli politikalarla destekliyor.
Yetkililerin tüketimi artırmaya yönelik son takas politikası da yeni enerji araçları alıcılarına en fazla desteği vermeye odaklandı. Şehir düzeyinde uygulanan diğer ayrıcalıklı politikalar arasında kamuya açık yollara sınırsız erişim yer alıyor.