Küresel otomotiv sektörü çip krizinden en çok kurban veren sanayi oldu. Her geçen gün bir üretici çip krize yüzünden üretimine ara vermek zorunda kalıyor. Sorunun sahada aktörler arası bir düzenlemeye varıp varmayacağı da artık tartışılmaya başlandı.
Dünya’nın en büyük otomobil gruplarından biri olan Stellantis’in başı çip krizi ile ciddi belaya girdi. FCA ve PCA gruplarının birleşmesinden doğan Stellantis’in İtalya- ’da bulunan ve hafif ticari araç üretilen fab- rikasında üretime ara verilmez zorunda!
Stellantis ayrıca, Kanada ve ABD’de üretim durdurma
kararından Jeep, Ram, Dodge ve Chrysler gibi
markaların etkilendiğini açıklandı. Bu markaların tamamı,
Michigan’daki Sterling Heights Tesisi’nin kapanması ile
çalışanı etkileyecek.
7 bin işçinin çalıştığı Stellantis’in CEO’su Carlos Tavares
yarı iletken sıkıntısının gelecek yıl da sürüklenebileceğini
söyleyerek endişeleri arttırdı.
Tavares; “Araştırmalarımız, sürecin önümüzdeki günlerde bizi daha da zorlayacağı yönünde” dedi.
Öte yandan, fabrikada çalışan isçilerin dahil olduğu sendikadan da
ciddi bir açıklama geldi; “Bu arz kıtlığının etkilerinin Melfi gibi diğer tüm montaj fabrikalarındaki işçileri de etkileyebileceği çok açık. Bu konuda acil olarak çözüm üretilmeli” denildi.
Tesla da en önemli pazarlarından biri olan Şanghay’daki fabrikasında
operasyonlarını küresel çip krizi nedeniyle geçici olarak durdurdu.
Tesla, Model Y üretiminde aksamalar meydana geldiğini açıkladı ama çip krizi için kesin bir şey belirtmedi.