Tibet özerk bölgesinde; inşaatı 4 yıl sürdüğü belirtilen, 4 Bin 500 metre yüksekte ve 295 km. uzunluğunda dünyanın en yüksek Nagqu-Lhasa otoyolu , otlaklar, karla kaplı dağlar ve sulak alanlar ile turistik yerlerden geçiyor. Otoyolu dünyanın en yüksek yolu olmanın ötesinde en çevreye dost bir yol olarak biliniyor.
TİBET Özerk Bölgesi’nde önemli özellikleriyle dünyanın da ilgisini çeken; 4 yıl süren inşaatın ardından tamamlanan Nagqu Lhasa Otoyolu hizmet girdi. inşası tamamlanarak hizmete verilen otoyol deniz seviyesinden yüksekliği bakımından dünyadaki en yüksek otoyol konumunda.
Nagqu-Lhasa Otoyolu‘nun Uzunluğu 295 km. ve deniz seviyesinden 4 bin 500 metre yükseklikte.
ÇOK ÖZELLİKLİ BİR YOL:
İnşa edilen otoyol, Pekin’den Lhasa’ya giden otoyolun da önemli bir parçası.
Nagqu-Lhasa Otoyolu aynı zamanda çevreye dost bir yol. Çünkü:
Otlaklar, karla kaplı dağlar ve sulak alanlardan geçiyor. Bu alanlar turistik yerler olarak ilgi çekici ve her biri ender görülen doğa harikası.
Yol planlamasında bütün bu güzelliklerin de açığa çıkarılmasından da öte çevreyle
bütünleşik bir yol anlayışıyla hareket edilmiş olması doğallığı bozmadan hareketlenme sağlatması.
Çevreye gösterilen duyarlılık ve bunun getirdiği hassasiyet
zaman içinde bölgenin doğal düzenliliğinin, dolayısıyla turizmin gelişmesine katkı sunacağı da şimdiden tahminlerin ötesinde herkesin ortak kanaatine dönüşmüş olduğu belirtiliyor.
HER ŞEY İNCEDEN İNCEYE DÜŞÜNÜLEREK PLANLANMIŞ:
Yol boyunca toplam 145 köprü inşa edilerek;
Köprü altında yak ve koyunların yürümesi için planlanmış geçitler bulunuyor.
Bu otoyol, Tibet Özerk Bölgesi’nin merkezi Lhasa ile Tibet’in kuzeyindeki otlakları birbirine bağlayan ilk otoyol olma özelliği ile de önemli.
Özellikle:
Trafiğe açıldıktan sonra Lhasa’dan Nagqu’ya yolculuk 6 saatten 3 saate düşmesiyle de hareketliliği arttırarak zaman kaybını azaltmış durumda.
Nagqu çobanları tarafından üretilen süt ürünleri, bu sayede Lhasa’ya ve diğer yerlere daha hızlı sevk edilebilirliği arttırıcı özellik olarak ortaya çıkıyor….