İBB trafik yoğunluğu haritasına göre hafta içi akşam iş çıkış saatleri trafik yoğunluğu yüzde 90’a yükiyor…
İSTANBUL-İBB yetkililerinden alınan trafik yoğunluğu istatistiklerine göre; Ağustos ayında hafta içi 07:00-09:00 saatleri arasında yüzde 37 olarak ölçülen trafik yoğunluğu, Eylül ayında yüzde 49, Ekim ayında yüzde 54 ve Kasım ayında yüzde 56 ortalamasıyla ölçüldü. Akşam iş çıkış saatlerinde yapılan ölçümlerde ise, trafik yoğunluğu Ağustos ayında yüzde 59, Eylül ayında yüzde 64, Ekim ayında yüzde 69 ve Kasım ayında yüzde 75 ortalamasına yükseldiği öğrenildi. Uzmanlar, trafik yoğunluğundaki yükselişin toplu ulaşımda ki yetersizlikten ve pandemi döneminde başlayan özel araç kullanma alışkanlıklarının devam etmesinden kaynaklandığını söylüyor.

Uluslararası navigasyon şirketleri trafik sıkışıklığı konusunda İstanbul’u dünyadaki en büyük 15 metropol arasında 1. şehir olarak gösteriyor. Bu da 30 dakikalık sabah pik saatinde evimizden işimize veya okula giderken en az 30 dakika daha koyuyor ve dönüşte de aynı şekilde. Yani; 1 saatlik bir yolculuk için 1 saat daha ilave yolculuk yapıyoruz. Ticari hızımız 10 kilometre saatin altına düşüyor. 10 kilometrenin altına düştüğü zaman bu katlanılabilir bir durum değil. Bu vatandaşı oldukça önemli ölçüde rahatsız ediyor. Fazla yakıt yakıyor, fazladan havayı kirletiyoruz. Buna mutlak suretle çözüm bulunması gerekiyor. İstanbul’da GSM operatörleri vasıtasıyla yapılan ankete göre, İstanbul’un en çok trafik üreten 10 ilçenin belirlendiği görülüyor. Bu kapsamda İstanbul’da trafik yoğunluğu yaşanan ilçeler şu şekilde: Beşiktaş, Şişli, Kadıköy, Ataköy gibi tarihi yarım ada civarındaki 15 ilçe en fazla trafiği üreten yerler. Şimdi gözler, bu konuda yapılacaklar olduğunu iddia eden uzmanlara çevrilmiş durumda. Oysa, şehirleşmenin çarpıklığı, İstanbul’un küçük alanı içindeki yoğun nüfusu ve bireysel kuralsızlık ile yasaların hafif kalması hiç de plan dahilinde düşünülmüyor. Dolayısıyla da, bu konu devamlı olarak kendini tekrar ediyor.