Nakliyeciler, ihracatçılar ve ithalatçılar için öne çıkan Karasu Limanı, Orta Koridor desteği önemli hale geldi…
TÜRKİYE- IC Altyapı İşletme bünyesinde faaliyet gösteren Karasu Limanı, yeni bir döneme girdi. Marmara Bölgesi’nden Karadeniz’e geçiş kapısı olarak hizmet veren, İstanbul Boğazı’ndaki gemi trafiğinin azalmasına, taşıma maliyetleri ve sürelerinin düşmesine önemli katkılar sağlayan Karasu Limanı, Türkiye ile Romanya arasında faaliyete başlayacak yeni bir Ro-Ro hattına ev sahipliği yaparak hizmet ağını genişletiyor. 3 Temmuz 2024 tarihinde faaliyete başlayan Karasu-Köstence Ro-Ro hattının açılışı; Karasu Kaymakamı Mehmet Uğur Arslan, Karasu Belediye Başkanı İshak Sarı, SEA Line üst düzey yetkilileri ve yerel otoritelerin geniş katılımı ile gerçekleşti. Karasu-Köstence Ro-Ro hattı, Avrupa’ya açılan önemli çıkış kapılarından biri olacak. Bu yeni hat, özellikle, Kapıkule ve Hamzabeyli’de yaşanan uzun TIR kuyruklarında zaman kaybetmek istemeyen nakliyeciler için alternatif bir güzergâh sunacak. Türkiye-Romanya arasında gerçekleştirilecek yeni Ro-Ro hattı, nakliyecilere zaman ve maliyet avantajı sağlayarak ticaret ve lojistiği hızlandıracak.
IC Altyapı İşletme Genel Müdürü Serhat Soğukpınar yeni hatla ilgili değerlendirmesinde, “Ülkemizin dış ticaretine destek verecek önemli bir adımı atmanın mutluluğu içindeyiz. Kara, hava ve deniz lojistiği sektörünün tamamında faaliyet gösteren yüzde 100 yerli sermayeli tek kurum olan IC Altyapı İşletme A.Ş. ülkemizin ihracat hinterlandına önemli katkılar sağlayacak yeni bir anlaşma gerçekleştirdi. Karasu-Köstence Ro-Ro hattı, özellikle, son yıllarda ülkemizden Avrupa’ya kara taşımacılığında yaşanan sorunlara çözüm sunacak. Kara lojistiğinde yaşanan uzun bekleme sürelerine ekonomik ve çevreci bir alternatif olan Karasu Limanı çıkışlı Ro-Ro hattı, ilk etapta gün aşırı 100 tırın Avrupa Birliği ülkelerine çok daha hızlı ulaşımını sağlayacak. Türkiye ile Avrupa Birliği ülkeleri arasındaki ihracatı güçlendireceğini düşündüğümüz Karasu Limanı’nın Türkiye’nin Avrupa’ya açılan yeni lojistik kapısı olacağına inancımız tam. Ayrıca, bir önemli konu da Londra-Pekin Orta Koridor hattı için tam bir merkez haline gelecek olması.
Bu koridor, Ukrayna-Rusya Savaşı sonrası kuzey hattının kapanması ile yükün tamamını kaldıracak kapasitede cevap verebilecek olması ile de çok önemli” dedi. Karasu Limanı İşletme Müdürü Gökçen Erdem de Karasu Limanı’nın, açıldığı günden bu yana yük grafiğini sürekli yukarıya taşıdığını, ithalat ve ihracatçı firmalar için talep gören, çözüm ortağı olan bir cazibe merkezi haline geldiğini söyledi.
Erdem, “Karasu-Köstence Ro-Ro Hattı, Türkiye’nin Avrupa’ya açılan yeni kapısı olacak. Almanya, Belçika, Hollanda ve Fransa gibi Avrupa ülkelerine giden araçlar, bu hattı kullanarak zaman kazanacaklar. Ukrayna ve Moldova için de kritik öneme sahip olan bu güzergâh, Türkiye’den Romanya’ya ihracat yapan, Romanya’dan Türkiye’ye ithalat yapan ve Avrupa’ya transit taşımalar yapan firmalar için büyük avantajlar sunacak” dedi. Binlerce insana dolaylı olarak istihdam sağlayan Karasu Limanı’nın, bugün ve gelecekte çok büyük bir potansiyele sahip güçlü bir ticaret ekosisteminin tam merkezinde yer aldığına dikkat çeken Erdem, “Karasu Limanı sahip olduğu avantajlı konumla İstanbul’u önemli bir kara ve deniz trafiği yükünden de kurtarıyor. Bölgenin gelişmiş sanayisine destek verebilmek için yeni yatırımlarla büyümeye devam edeceğiz” diye konuştu.
Yeni Ro-Ro hattı, 100 standart TIR kapasiteli Ro-Pax gemiyle hizmet verecek. Soğuk gıda taşımacılığında kullanılan frigo TIR’lar için de uygun olan gemi, 250 yolcu kapasitesine sahip. Her iki limandan gün aşırı kalkış saati 22:00 olmak üzere düzenli tarifeli sefer yapılacak. Karasu-Köstence Ro-Ro hattı, 12 saatlik kısa sefer süresi ile ihracat ve ithalatçıların rekabet gücünü artıracak.
Avrupa’daki yeni pazarlara giriş imkânı sağlayarak Türk firmalarının ihracat potansiyeline katkıda bulunacak olan hat, Avrupa’dan Türkiye’ye yatırımları teşvik ederek Türkiye ekonomisine katkıda bulunacak. Deniz yolu taşımacılığı ile araçların daha az kilometre kat etmesi, kaza riskini azaltırken emisyonların düşürülmesine de katkı sağlayacak. Başlangıçta bir gemi ile haftada 4 sefer yapılacak, 2024 yılının son çeyreğinde ikinci geminin de devreye girmesiyle birlikte seferler her gün düzenlenecek. Bu kapsamda, tek gemi ile yılda 175 sefer, ikinci gemi ile yılda 350 sefer hedeflenirken, ilk yıl 65, devamı 100 bin araç kapasitesine ulaşılması öngörülüyor.