Küresel konteyner navlun fiyatları 2025 yılına da yükselişle başladı ve üst üste üçüncü haftasında da artış gösterdi; fiyatlar yaklaşık son 4 ayın en yüksek seviyesine ulaştı. Uluslararası denizcilik veri ve danışmanlık Şirketi Drewry tarafından hazırlanan Dünya Konteyner Endeksi, 9 Ocak ile sona eren bir haftalık dönemde yüzde 2 arttığını gösterdi. Drewry tarafından yapılan açıklamaya göre, söz konusu haftada 40’lık konteynerin spot navlun fiyatlaması 3 bin 905 dolardan 3 bin 986 dolara çıktı. Böylece 12 Eylül tarihinde görülen 4 bin 168 doların ardından en yüksek navlun fiyatı görüldü. Endeks geçen yılın aynı haftasına göre yüzde 30 daha yukarıda bulunuyor. Artışta Shanghai-Los Angeles ve Shanghai-New York hatları etkili oldu; bu hatta fiyatlar sırasıyla yüzde 10 ve yüzde 10 yukarı geldi. Shanghai-Rotterdam hattı yüzde 8 ile en fazla gerileyen kargo yolculuk noktası. Analistler, 2025 de “Son birkaç yıldır yük taşımacılığında sıkıcı bir an yaşanmadı ancak, son zamanlarda artan navlun fiyatları 2025 yılında kendi değişim ve zorluklarını vadediyor” diye, şirketl ve üreticileri uyarıyor.
Uyarılar şöyle:
– Seçilmiş Başkan Trump, çeşitli ülkelerden gelen ithalatlara tarifeleri artırmaya veya yeni tarifeler uygulama sözü vermişti. Bu değişiklikler kesin olmamakla birlikte ve uygulanması muhtemelen zaman alacak olsa da, birçok ithalatçı ve ihracatçı bunlardan kaçınmak için şimdiden erken sevkiyat yapmaya çalışıyor ve 2025 ile birlikte çok daha erken dönemlerinde daha yüksek yük hacimlerine neden olması bekleniyor. Bu tür ön yüklemeler, zirveler normalden daha erken gelebileceğinden mevsimsel eğilimleri de etkileyebilir.
-Süveyş Kanalı’nda Husi saldırıları sürdükçe, maliyetli ve uzun yük yönlendirmeleri devam edecektir. Kriz sona erdiğinde, endüstrinin yeniden uyum sağlaması biraz zaman alacaktır.
-Sektör, ILA liman işçisi grevin Ocak ayı yürürlüğe girip girmeyeceğini görmek gerek. Girerse, transpasifik ve transatlantik nakliyeciler kesinti ve oran artışlarıyla karşı karşıya kalır.
-En büyük taşıyıcıların bazıları, MSC ve Maersk arasındaki 2M İttifakının sona ermesi ve Şubat ayında Maersk ve Hapag-Lloyd arasındaki Gemini İşbirliğinin kurulmasıyla Ocak ayından itibaren ittifakları yeniden düzenleyecek.

Belirtilen uyarılarla olası değişiklikler ilk başta kesintilere ve ekstra ücretlere neden olabilir diuenlerde var. gidişatın kendi dinamiğinde yinede, artan rekabet nedeniyle, her şeye rağmen yükselen fiyatların oranları düşebilir. doğru öngörü belirlemeleri daha doğru sonucu göstereceği açık. yeni yılın ilk ayları bunu da bir şekilde açıklıkla belli edecektir…