ABD-Küresel otomotiv endüstrisi, Donald Trump’ın başkan olduktan sonra aldığı kararlara bağlı olarak küresel gümrük tarifeleri politikasıyla ilgili belirsizliği nedeni ile büyük bir endişe içinde. Financial Times’ın haberine göre uzmanlar, olası bir gümrük vergisi savaşının, otomotiv tedarik zincirinde Covid-19 pandemisinden daha büyük bir krize yol açabileceği uyarısında bulunuyor. General Motors, Stellantis ve Tesla yöneticileri, gümrük vergilerinin etkisini azaltmak için ABD’de üretimi artırmayı planladıklarını belirtirken, ABD’nin ticaret ve enerji politikalarındaki uzun vadeli belirsizlik nedeni ile de büyük ölçekli ve maliyetli stratejik değişiklikler yapma konusunda temkinli davranıyor. Çinli Geely tarafından desteklenen elektrikli otomobil üreticisi Polestar’ın CEO’su Michael Lohscheller, gümrük vergilerine aşırı tepki vermenin tehlikeli olabileceğini ifade ediyor. Tedarik zinciri uzmanları, olası bir tarife savaşının otomobil parçaları üreticileri arasında iflas zincirine neden olabileceği konusunda uyarıyor. Özellikle, Meksika’da üretilen otomotiv parçalarının ABD’de işlenerek tekrar Meksika’ya gönderilmesi gibi süreçlerin yeni tarifelerle birlikte ek maliyetler oluşturabileceği belirtiliyor.
AutoAnalysis danışmanlık şirketi yöneticisi Ian Henry, gümrük vergilerinin getireceği muhasebe ve evrak yükünün bile otomobil üreticilerinin ek planlama yapmaları gerektiğini belirterek, “zorlanmaları kaçınılmaz” diye uyarıyor.

İsveç merkezli emniyet kemeri ve hava yastığı üreticisi Autoliv’in CEO’su Mikael Bratt, Meksika’ya uygulanacak daha yüksek tarifeler nedeni ile ek maliyetleri müşterilere yansıtmak için görüşmelere başlayacaklarını duyurdu.