NORVEÇ-Devletin havalimanı işletmecisi Avinor, Amadeus Teknolojisi’nin kullanımını genişletecek ve yaygınlaştıracak yeni bir projeye hazırlandıklarını belirtti. Ortaklığın merkezinde, check-in kontuarları gibi “sabit servis noktaları” yerine, her yerden, cihaz kullanılarak sunulabilen yolcu hizmetleriyle, geleceğin yolcu deneyimini birlikte yaratma taahhüdü yer alıyor. Planlamaya göre, Avinor’un işlettiği havalimanlarında, check-in görevlileri “tablet veya mobil cihazlardaki bir uygulamayı kullanarak, birden fazla farklı havayolunun yolcularına hizmet vermek için kalkış salonunda dolaşacak. Amadeus, seyahat acentelerinin pasaport veya biyometrik veriler aracılığıyla terminal genelindeki herhangi bir kiosktan bagaj etiketlerini veya biniş kartlarını kolayca yazdırabileceğini garanti ediyor. Böylece yolcuların check in bankoları önünde sıraya girmesine gerek kalmayacak ve terminalin herhangi yerden check-in yapabilecek. bagajlar bırakabilecek. Bu uygulamayla Norveç’in 43 havalimanı, 800’den fazla hizmet noktasında Amadeus Bulut Kullanım Hizmeti’nin (ACUS) kullanımını yükseltecek ve grubun 250 self-servis check-in kioskunu Amadeus yazılımıyla desteklemeye başlayacak.

Avinor’un havalimanları ayrıca check-in, lounge erişimi ve uçağa biniş dahil olmak üzere uçtan uca yolcu deneyimi boyunca biyometrik verileri etkinleştirme olanağına sahip. Bu sayede manuel belge kontrolleri azalıyor ve yolcu temassız bir deneyim yaşayabiliyor. Avinor Dijital Hizmetler Başkanı Simen Bergsrud, konu hakkında: “Havayolu müşterilerimizi ve yolcularımızı, minimum kuyrukta beklemenin olduğu, hızlı, keyifli ve verimli bir hizmetin sunulduğu modern bir havalimanı deneyimi bekliyor. Ekiplerimiz, olağanüstü bir yolcu deneyimi yaratmak için Amadeus ile el ele çalışacak. Teknoloji hızla ilerliyor ve daha az terminal donanımı ve yolculara hizmet etmede çok daha esnek bir yaklaşımla bir gelecek öngörüyoruz” diyor.