Dünya’da elektrikli araçlara geçiş şarj noktalarının artması ile daha güçleniyor. Birbirine bağla bu süreçte elektrikli araçlara geçişle birlikte bunlar için gerekli altyapıların oluşturulmasına yönelik yatırımlarlar da hız kazanıyor. Şarj istasyonları sektörü elektrikli araçların ihtiyaç duyduğu enerji ihtiyacını karşılamak için yoğun mesai harcıyor. Şirketler, yeni nesil teknolojilerle aracın daha kısa zamanda şarj edilmesine imkan tanıyor. Bu da elektrikli araç talebini tetikliyor. Araştırmalar, şarj istasyonlarının artması ile araç talep dengesinin kurulduğunu ortaya koyuyor. Başta Çin olmak üzere ABD, AB ve diğer ülkelerde satış grafikleri şarj istasyonu sayısına endeksi olarak yükseliyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) Kasım ayına ilişkin “Şarj Hizmeti Piyasası Aylık İstatistikleri” raporu yayınlandı. Rapora göre; şarj istasyonları toplam kurulu gücü, Kasım ayında önceki aya göre yüzde 4,84 artışla 1644 megavat oldu. Kasım ayında toplam soket sayısı önceki aya göre yüzde 3,13 artış gösterdi. Yıllık artış ise yüzde 134,5 olarak gerçekleşti.
Verilere göre; Türkiye’deki toplam şarj soket sayısı Kasım ayında 25.096 adet oldu. Böylelikle bir önceki yılın dönemine göre artış yüzde 134,5 olarak gerçekleşti; 2023 Kasım’da soket sayısı 10.701 idi. Kasım 2024 dönemindeki 25.096 adetlik soket sayısının 15.327 adedi AC standart şarj soketlerine ait olurken 9.769 adedi ise DC hızlı şarj destekli oldu. DC hızlı şarj destekli soket sayısı, toplam kurulumun neredeyse yüzde 40’ını oluşturdu. Toplam kurulumun neredeyse yarısı 23 kW ile 151 kW+ güce sahip.

Şarj ağlarında en yayın işletmeciler Zes (3.115 AC, 1.088 DC), Eşarj (391 AC, 1.561 DC), Voltrun (1.279 AC, 152 DC), Trugo (132 AC, 1.167 DC) ve Wat (136 AC, 400 DC) oldu. EPDK verilerine göre bu dönemde elektrikli araç sayısı da 2023’teik 80.826 adetten 167.519 adede yükseldi. Elektrikli araç sayısı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 137 oranında artış gösterdi.