Siemens Mobility CEO’su Michael Peter, Siemens’in Türkiye’de uzun yıllardır ulaşım projelerinde faaliyet gösterdiğini hatırlatarak; “Türkiye ile ilişkimizde güven var” dedi…
SIEMENS Mobility Üst Yöneticisi (CEO) Michael Peter, Türkiye’nin 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı konusunda heyecanlı olduklarını belirterek, “Bu plan Türkiye’de Siemens olarak yaptıklarımızın çoğunu gerçekten yerelleştirme, yerel bir tedarikçi tabanını genişlet- me ve gelecekte yurt dışına ihraç etme fırsatı sunuyor” dedi. Peter, Siemens’in tedarik zincirinde Türk tedarikçileri kullanmayı öğrendiğini anlatarak;
“Türkiye’ye yüksek hızlı trenlerimi- zi teslim ettik. Aynı zamanda Türk tedarikçileri zincirimizde kullanmayı öğrendik. Örneğin ABD’ye yaptığım son ziyarette Türkiye- ’den Bozankaya şirketi ile trenlerimiz için inşa ettiğimiz bazı ekipmanları gördüm” dedi.
Türkiye’nin 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı konusunda heyecanlı olduklarını belirten Peter, “Bu plan için çok heyecanlıyım. Türkiye’de Siemens olarak yaptıklarımızın çoğunu gerçekten yerelleştirme ve yerel bir tedarikçi tabanını genişletme ve gelecekte yurt dışına ihraç etme fırsatı sunuyor” dedi. Türkiye’nin 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ile şu anda 13 bin seviyesinde olan demir yolu hat uzunluğunun 2053’te 28 bin 590 km.’ye çıkarılacağının altını çizen Peter, “130 hızlı tren daha gerekecek ve trafik yoğunluğu 30 yılda 10 katına çıkacak. Bir karşılaştırma yapmak gerekirse, dünya genelinde trafik yoğunluğu büyümesi yaklaşık üç kat öngörülüyor. Açıkça görülüyor ki, Türkiye demir yoluna geçiyor. Ülkenin büyüyen ve daha fazla hareket eden genç bir nüfusu var. Böylesine büyük bir program gerçekten de Türkiye’de sanayiyi yerelleştirmek için kullanılmalı ve bu harika bir fırsat” dedi. Peter, ayrıca, Türkiye’nin 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’nın Nisan Ayı başında açıklandığını hatırlatarak, “Planla ilgili aktif görüşmeler yapmak konusunda anlaştık” dedi.