Türkiye Cumhuriyeti, teknolojik imkanları değerlendirerek İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarını deniz altından birleştirmesiyle, Marmaray Tüp Tünel hizmetinde 8 yıl içinde 600 Milyon’a varan yolcu taşıdığı açıklandı…
İSTANBUL-Gebze-Halkalı banliyö hattı olarak isimlendirilen Marmaray, 8 yıllık sürede Türkiye nüfusunun 7, İstanbul nüfusunun ise 40 katı yolcu taşıdı. İlk olarak 29 Ekim 2013’te Kazlıçeşme-Ayrılık Çeşmesi kesiminde 5 istasyonla devreye girdiğini anımsatan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu;
“13 Mart 2019’dan itibaren Halkalı-Gebze arası 43 istasyonla işletmeye alındı. Her yıl artan yolcu sayısıyla 8 yılın sonunda 600 milyon yolcuya ulaşan Marmaray, 76 kilometrelik parkuru 108 dakikada tamamlayarak hızlı, konforlu ve kesintisiz ulaşımın adresi oldu.
Asya ve Avrupa kıtalarını 4 dakikada kat eden Marmaray, yolcu sayısıyla Türkiye nüfusunun 7 katından fazlası, İstanbul nüfusunun ise yaklaşık 40 katını taşımış durumda” dedi.
Bakan Karaismailoğlu, günde 450 bine yakın yolcu taşıyan Marmaray’da, 15 Ekim’den itibaren yolcu memnuniyetine yönelik yeni bir adım daha atıldığının altını çizerek, Yenikapı, Sirkeci ve Üsküdar İstasyonları’nda kesintisiz ulaşıma kesintisiz iletişim imkanı sağlandığını bildirdi.
Bakan Karaismailoğlu, İstanbul kent içi ulaşımı destekleyen, çevreci yönüyle fark yaratan Marmaray’ın yük taşımacı- lığında sağladığı avantajlarla Türkiye ekonomisine de önemli katkılar sunduğunu söyledi.
Pekin’den Londra’ya kesintisiz ulaşım imkanı sağlayan Marmaray ile yurt içi ve yurt dışı yük taşımacılığının daha kolay ve aktif hale geldiğini dile getiren Bakan Karaismailoğlu, şu açıklamalarda bulundu; “Çin-Avrupa arası ilk transit geçişi Kasım 2019’da gerçekleştirildiği Marmaray, Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı üzerinden dünya ticaretini domine ediyor. Dünya ticaretinin yanı sıra yurtiçi yük trenlerinin de kullandığı Marmaray Tüp Geçişi, Anadolu-Avrupa kıtaları arası transit geçişle üretici ve sanayicilerin öncelikli tercihi haline geldi.
Daha önce Anadolu’nun üretim merkezlerinden trenle Derince’ye, Derince’den feribot ve devamında kara yoluyla Çorlu’da bulunan sanayi tesislerine ulaştırılan yükler, artık Marmaray’dan geçerek aktarma yapılmadan, vasıta değiştirmeden ulaşıyor. Bu sayede sanayicilerin, üreticilerin ve ihracatçıların lojistik maliyeti düşüyor rekabet güçleri artıyor” dedi.