Elektrikli araçların öne çıkması ile birlikte TOGG’un hayıtımıza girecek olması, alternatif yakıt tercihinde elektrikliye yönleniş Türkiye’de artan elektrikli araç kullanımı ile 250 binden fazla kamuya açık şarj noktasına ihtiyaç duyulacağı dile getiriliyor…
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın hazırlandığını duyurduğu elektrikli araç şarj üniteleri ve istasyonları hakkındaki iki standardın detayları da belli olduğu açıklandı. Türk Standardları Enstitüsü (TSE) tarafından hazırlanan “Elektrikli Araç Şarj Üniteleri ve İstasyonları-Kurulum ve Güvenlik Gerekleri Standardı”nda, şarj ünitelerin yerleri belirlendi.
İstasyonların kurulumu için elektriksel gerekler, ünitelerin yerleştirilecekleri yerlerle ilgili konum, şarj yönteminin seçimi, ünitelerin montajı ile ilgili tavsiye ve işaretleme gerekleri yer alıyor. Bakanlık, TOGG projesi planlanan takvime uygun ilerlerken, bizde altyapı hazırlıklarını yapıyoruz” dedi..
TOGG, üretim bandından indiğinde, şarj altyapısının Türkiye genelinde elektrikli araç kullanımını destekler seviyede olması
için de çalışmalar devam ediyor.
2030 yılına kadar TOGG başta olmak üzere 2 milyondan fazla elektrikli aracın yollarda olacağı öngörülüyor. Artan elektrikli araç kullanımına paralel olarak 250 binden fazla kamuya açık şarj noktasına ihtiyaç duyulacağı ifade ediliyor.
Böylece gelecek yıllarda elektrikli araçlarla birlikte şarj altyapısının da çok hızlı şekilde büyümesi bekleniyor. Bu kapsamda şarj ekosistemini kısa zamanda istenilen seviyeye ulaştırmak amacıyla teknik standartlar, mevzuat düzenlemeleri ve yatırım destekleri gibi önemli başlıklarda atılacak adımlar hayata geçirilme ye başlandı. Ayrıca, Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) verilerine göre, Türkiye’de 2011’de 4 ilde 15 şarj ünitesi bulunurken, 2021 yılında 81 ilin tamamında 4 bin 500 sokete kadar ulaşan şarj ünitesi sayısına gelindi.