Lojistik sektöründeki hareketlilik ve gelişmelerle ortaya çıkan talepler Yük taşımacılığında kullanılan ağır ticari araç pazarında satışları hızlandırdı. Yılın ilk 11 ayında yüzde 19 büyüyen sektör, böylece son 10 yılın satış rekoru kırarken, 2023 de taleplerin süreceği öngörülüyor.
LOJİSTİK sektöründe yaşanan hareketlilik, kamyon pazarında son 10 yılın rekorunu getirdi. Ötelenmiş talebin devreye girmesiyle 2022 yılı Ocak-Kasım döneminde ağır ticari araç pazarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19 arttı. Sektör, 2023 yılında büyümenin süreceğini öngörüyor. Yılın ilk 11 ayında çekici satışları, 2021’in aynı dönemine göre %28 oranında artarak 19 bin 557 olurken, 16 ton ve üstü kamyon satışları yüzde 4 oranın da artarak 7 bin 640 adete ulaştı. 16 ton altı kamyon satışları yüzde 8 oranında artarak 4 bin 610 adet gerçekleşti. Eşya taşımaya yönelik ağır ticari araç sektöründe ihracat da hızlandı. Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, Ocak- Kasım 2022 döneminde eşya taşıma ya mahsus ağır ticari araç ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33 artarak, 436 milyon dolara yaklaştı. 2022 Ocak-Kasım döneminde semitreyler araç pazarı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22 oranında arttı. Yılın ilk 11 ayında satış adeti ise 11 bin 968 adet semitreyler satışı yapıldı.
Schmitz Cargobull Türkiye Satış Direktörü Nihat Ö. Ayhan, “Dört yıl süren güçlü daralma sonunda, nihayet 2019 yılı dördüncü çeyreği ile geri dönüş sinyalleri veren ağır ticari araç pazarı, 2020 yılı üçüncü çeyrek ile beraber başladığı tırmanışını 2,5 yıldır olanca hızıyla sürdürüyor. Pazar, basamakları çifter çifter çıkıyor olsa da örneğin treyler pazarını ele aldığımızda, son 10 yılın zirve performanslarına ancak belki bu yıl erişebilecek. Dolayısıyla, büyüyen nüfusu, sanayisi ve uluslararası ticaret hacmiyle pazarın büyüme potansiyeli var” dedi. Nihat Ö. Ayhan, küresel ekonomideki daralma ve Türkiye’de seçime rağmen, 2023 de talebin devamını beklediklerini söyledi. Ayhan, “Derinleşen makro ihtiyati tedbirler, ticari kredilere erişimi giderek zorlaştırdı. Bankaların uygulamak zorunda kaldığı politikalar, bilhassa treyler yatırımlarını desteklemekten çok uzak. Seçime 6 aydan kısa bir süre kala yurt içinde alınan kararların etkisi ve global gelişmeler bu pazarın yarınlarına yön verecek” diye konuştu