“Eski teknoloji” olarak bahsettiği içten yanmalı motorların 2035 gibi yok olacağını söyleyen Volkswagen CEO’su Thomas Schäfer, e-Yakıt tartışmalarının gereksiz olduğunu açıklaması, farklı tanımla ifade edilen yaklaşımların olduğunu gösteriyor.
ÖZEL- Automotive News Europe, Volkswagen CEO’su Thomas Schäfer’a Avrupa’daki e-Yakıt tartışmalarını sordu. Schäfer, açıklamasında, içten yanmalı motor devrinin 2035 gibi her halükarda sona ereceği için e-Yakıt tartışmalarını “gereksiz gürültü” diye nitelemesi ilgi çekti.
Volkswagen, 2033 yılından itibaren Avrupa’da sadece elektrikli araç satacağını açıklamış, Schäfer, 2030 itibarıyla Volkswagen’in yıllık satışlarının en az yüzde 80’inin tam elektrikli araçlardan oluşmasını planladıklarını belirterek, “Neden size hiçbir fayda sağlamayan eski teknolojiye bir servet harcayasınız ki?” demişti. Volkswagen CEO’sunun bu açıklaması bir sürpriz olarak nitelendirilirken, grup markalarından Porsche, e-Yakıt istisnasının destekçilerinden biri olmasını sürdürüyor. Hatta, Alman marka geçtiğimiz yılın sonunda Şili’deki pilot fabrikasında sentetik yakıt üretimine başladıklarını duyurmuştu. Görünen, grup içerisinde dahi e-Yakıt konusunda fikir ayrılıkları var. Volkswagen markasının elektrikli araç geleceği hakkında bilgiler de veren Thomas Schäfer, geçtiğimiz haftalarda tanıtılan ID.2all modelinin 25 bin Euro’dan düşük bir fiyatla satılacağını ve en geç 2026-27 gibi 20 bin Euro’nun altında fiyat etiketine sahip bir başka modelin geleceğini söyledi. CEO’nun bu açıklamalarına rağmen, Volkswagen’in içten yanmalı yeni nesil motor üretme isteği, önümüzdeki dönem nasıl sonuçlanacak bilinmiyor!