Norveç’te -19 dereceye varan soğuk hava da 30’a yakın elektrikli otomobil modeli menzil testine tâbi tutuldu. Menzil farkları farkı soğuktan etkilendiklerini gösterdi
Elektrikli araçların resmi menzil değerleri açıklanırken farklı bölgelere göre değişen test prosedürleri baz alınıyor. Örneğin; Çin’de CLTC, Kuzey Amerika’da EPA, Avrupa’da ve Türkiye’de ise WLTP geçerli. Sürüş menzilleri bu prosedürlere göre farklılık göstermekle birlikte iklim koşulları gibi farklı etkenlere göre de değişebiliyor. Özellikle dondurucu soğuklarda tek şarjla kat edilebilecek mesafe önemli derecede azalabiliyor. Bu konuda, birçok elektrikli aracın yer aldığı yeni bir çalışma yapılmış. Norveç’te yapılan testlerde, araçların WLTP’ye göre açıklanan menzil değerlerinin soğuk havada ne kadar düştüğü hesaplanmış.
Testlere dahil edilen elektrikli araçlar arasında en az menzil kaybına uğrayan otomobil Maxus Euniq 6 olmuş. Elektrikli SUV modelin 354 km’lik WLTP menzili çok etkileyici olmasa da, Norveç’te -19 dereceye varan sürüş testlerinde sadece yüzde 10 kayıpla 317 km yol kat etmeyi başarmış Listeye geçmeden önce tüm araçların Norveç’in başkenti Oslo’da başlayan bir döngüde deneyimli sürücüler tarafından kullanıldığını belirtelim. Sürüş esnasında hız sınırlarına uyulmasına ve rejeneratif frenlemenin akıllıca kullanılmasına özen gösterilmiş. Ayrıca araçlar, hız sabitleyici gibi sürüş asistanları kullanılmadan Eko modda test edilmiş.