Sahaya çıktığından beri ilgili ile karşılanan sürücüsüz taksi kazaları ve beraberinde trafiği alt üst etmesi ilgiyi değişti…
ABD-Polis memurları, itfaiyeciler ve diğer şehir çalışanları, San Francisco ve Austin’de sürücüsüz araçların acil müdahale sürelerini yavaşlattığını, kazalara neden olduğunu, trafik sıkışıklığını artırdığını ve yerel yetkililerin iş yükünü artırdığını söylüyor. San Francisco Belediye Ulaşım Ajansı’na göre, Haziran 2022’den Haziran 2023’e kadar 600’den fazla sürücüsüz vakası vakası belgelendi. San Francisco bu durumun üstesinden gelebilmek için en az bir şehir çalışanını otonom araç politikaları üzerinde çalışmak üzere görevlendirdi ve iki ulaşım ajansından 911 çağrıları, sosyal medya paylaşımları ve çalışan raporlarına dayalı bir olay veri tabanı derlemelerini ve yönetmelerini istedi. Bu yaz sürücüsüz araç vakalarının kaydedilmesine yardımcı olmak üzere bir iç görev gücü oluşturdu.
Austin şehir yetkilileri, 8 Temmuz’dan 24 Ekim’e kadar, direksiyonu olmayan prototip bir robotaksinin trafoya çarpması da dahil olmak üzere 52 otonom araç kazası yaşandığını açıkladı. Austin İtfaiyesi’nde eğitim kaptanı olarak görev yapan Matthew McElearney, “Görev gücündeki pek çok kişi hem bu işle, hem de diğer normal günlük işlerle uğraşıyor. Benim iş tanımımda ‘görev gücü üyesi’ yazmıyor” diyerek, destek olmayı reddetti. Sürücüsüz araçların test edildiği diğer şehirler de robotaksilerin tam olarak kullanılmaya başlanacağı zamana hazırlanıyor. Tennessee eyaletine bağlı Nashville İtfaiye Departmanı, itfaiyeciler için otomobiller hakkında yıllık bir eğitim hazırladıklarını söyledi. Seattle İtfaiyesi, her vardiyada bir çalışanın sorumluluklarına sürücüsüz araçlarla ilgili güvenlik konularını da eklediğini söyledi. Bazı şehirler robot taksilerle yaşadıkları deneyimin daha sorunsuz olduğunu söyledi.
Waymo’nun 2020’den bu yana otonom taksi hizmetlerini yürüttüğü Phoenix’in belediye başkanı Kate Gallego, şirketin yerel yetkililerle kapsamlı bir şekilde görüştüğünü ve 200 araçlık bir filoyu havaalanı da dahil olmak üzere yerlere konuşlandırmadan önce güvenlik testleri yaptığını söyledi.
Gallego, “Vatandaşlarımız genellikle bu hizmeti gerçekten takdir etti” dedi.
Waymo, Cruise ve Zoox, birçok şehirdeki yetkililerle yakın bir şekilde çalıştıklarını ve yerel hizmetler üzerindeki etkileri en aza indirmek için araçlarını geliştirmeye devam ettiklerini söyledi. Waymo, 19 Mart’ta San Francisco’da araçlarının bir ambulansı engellediğine dair hiçbir kanıt olmadığını savunuyor.