Kasım ayı rapor, ciddi baskı altında FAA’nın güçlendirilmesi için ivedi harekete geçilme gerektiği vurguladı…
ABD’nin önde gelen havayolu şirketleri, yaz seyahat sezonu yaklaşırken, hava trafik kontrolörlerinin kronik eksikliğinin bir an önce giderilmesi için hükümete çağrıda bulunuyor. American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines ve Southwest Airlines gibi önde gelen taşıyıcıları temsil eden FAA Yönetici Yardımcısı Katie Thomson havayolu şirketlerinin iddialarına karşı çıkarak, ajansın işe alımları artırma çabalarını ve uçan halkın güvenliğine olan bağlılığını vurguladı. Thomson, verilerin uçuş gecikmelerinde hava trafik kontrol kapasitesinden çok hava koşulları ve havayollarına özgü sorunların sorumlu olduğunu gösterdiğine dikkat çekti. FAA, havayolu personelini ve bakım sorunlarını gecikmelere neden olan daha önemli faktörler olarak tanımlamıştır. Biden yönetimi Mart ayında, birkaç ramak kala olayının ardından 2025 bütçe yılı için ilave 2,000 hava trafik kontrolörünün işe alınması için Kongre’den fon talep etme niyetini açıkladı. Bu hamle, havayolu şirketleri ile yönetim arasında şirket birleşmeleri, tüketici düzenlemeleri ve aile koltukları politikaları gibi çeşitli konularda devam eden anlaşmazlıkların ortasında geldi. Calio Salı günü durumun aciliyetini yineleyerek Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg ve FAA Yöneticisi Mike Whitaker’ı krizi ele almaya ve personel seviyelerini arttırmaya çağırdı. Personel eksikliği uçuşlarda gecikmelere yol açarken, birçok kontrolör personel açığını kapatmak için fazla mesai yapıyor ve altı gün çalışıyor. FAA işe alım ve eğitim sürecini hızlandırmak için 43 milyon dolar arıyor.
Eksikliğin etkisini hafifletmek için FAA, New York City bölgesindeki havalimanlarında minimum uçuş gerekliliklerinin azaltılmasını Ekim 2024’e kadar uzattı. Bu sayede havayolu şirketleri kalkış ve iniş slotlarını kaybetmeden daha az uçuş olabilecek. Hv. şirketleri bu muafiyetin bir yıl daha uzatılmasını talep ediyor. Whitaker, sendikaları tarafından dile getirilen endişelerin ardından hava trafik kontrolörleri için yeni dinlenme gerekliliklerini ertelemeyi kabul etti. USDOT genel müfettişi tarafından Haziran 2023’te hazırlanan bir raporda, kritik hava trafik tesislerinde ciddi personel açığı olduğu ve bunun hava trafik operasyonlarının verimliliği ve güvenliği açısından risk oluşturduğu tespit edilmişti.