TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük, Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı, Demiryollarının 2053 Vizyonu ile devam eden ve planlanan projelerle ilgili rahatlatan önemli bilgiler verdi…
TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları) Genel Müdürü Hasan Pezük, Türkiye Yüzyılı Zirvesi’ne panelist olarak katıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun ulaştırmadaki yeni ve altyapı projelerine ilişkin açıklamalarının ardından Türkiye Yüzyılı Zirvesi’nde söz alan TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük, demiryollarını 166 yıllık birikimiyle ülkemizin en stratejik kurumlarından biri olarak tanımladı. 2003 yılından itibaren demiryollarının yeni bir anlayışla ele alındığını ifade eden Pezük, son 20 yılda demiryollarına toplam 371 milyar TL. yatırım yapıldığını açıkladı. “Demiryollarına verilen önemle birlikte yeni hatlar inşa ederek mevcut demiryolu uzunluğumuzu 13 bin 128 kilometreye çıkardık” diyen, Genel Müdür Pezük; “2009 yılında Ankara-Eskişehir arasında başlayan hızlı, konforlu, ekonomik ve modern seyahat hizmetini bugün 13 il ve ülke nüfusunun yüzde 46’sına ulaştırıyoruz. YHT konforu ve hızıyla bugüne kadar yaklaşık 70 milyon üzerinde yolcu taşıdık. Yüksek hızlı tren hatlarının yanı sıra yük ve yolcu taşımacılığının birlikte yapılabileceği 200 km/saate uygun hızlı tren hatlarını da inşa ediyoruz. 4 bin 581 Km. demiryolu hattında yapımı hız kesmeden yürütüyoruz.
2053 hedeflerimize uygun olarak yeni hatları planlayarak proje çalışmalarını tamamladığımız hatları yatırım programına almak suretiyle yapım süreçlerini başlatıyoruz.
5 bin 433 kilometrelik kesimde etüt-proje çalışmalarını bitirdik. 4 bin 252 kilometrelik kesimde ise proje hazırlama çalışmalarımız sürüyoruz. Ankara merkezli yüksek hızlı demiryolu ağımıza bu yıl Ankara-Sivas YHT Hattı’nı da ekliyoruz. Yapım çalışmalarında ilerleme kaydettiğimiz projeyi en kısa sürede hizmet vermek için çalışıyoruz. Mevcut konvansiyonel demiryolu hatları yenileme ve modernizasyonunu yapıp konvansiyonel ana hatları yeniledik. Koruyucu ve önleyici bakım faaliyetlerimizi yeni teknolojilerle sürdürüyoruz. Yeni hatlarla ölçüm ve bakım için gerekli araçları yerli ve milli teknolojileri temin planlamaları yapıyoruz” dedi.
Yerli demiryolu sanayisinin gelişimi ile ilgili bilgi veren Genel Müdür Pezük, “Yerli ve milli imkanlarla sürdürülebilir bir altyapının tesis edilmesi demiryollarımızın geleceği açısından çok önemli. Bu düşüncelerle demiryolu sektörünün ihtiyaç duyduğu alanlarda AR-GE çalışmalarının yapılarak teknolojinin geliştirilmesi için TÜBİTAK ile iş birliği yaparak 2019 yılında Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü (RUTE) Enstitüsünü kurduk. Amacımız ülkemizi raylı ulaşım konusunda teknoloji ihraç eden öncü bir ülke haline getirmek. Demiryollarında teknolojik gelişimi sürdürülebilir kılmak için çok sayıda AR-GE projelerini bir bir tamamlayarak hayata geçiriyoruz. Bu kapsamda Otomatik Tren Muayene İstasyonlarının (OTMİ) yerli ve milli olarak üretilerek demiryolu hattımızda yaygınlaştırılması çalışmalarımızı son aşamaya getirdik” dedi. Pezük, devam eden YHT, konvansiyonel hat ve banliyö çalışmalarıyla ilgili olarak 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı hedefleri hakkında da; “Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımızın destekleriyle ‘Türkiye Yüzyılı Vizyonu’ ile ortaya konulan kalkınma hedefleri altyapısında çok önemli bir yere sahip olan demiryollarımızda yeni bir seferberlik anlayışı ile ülkemizi Avrupa-Asya arasında demiryolu taşımacılığının kalbi konumuna getirecek olan çalışmalarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.