İBB hem çevreyi hem belediye bütçesini koruyacak 420 kapasiteli EV metrobüs test sürüşü başladı
İSTANBUL-Beylikdüzü’nden Kadıköy’e kadar 52 kilometrelik hatta 2 kıtayı birbirine bağlayan metrobüs günde yaklaşık 1 milyon yolcu taşıyıp, trafik sorununun bir bölümünü rahatlatıyor. Metrobüs hattındaki bu yoğunluğu azaltmak için bir dizi yatırımlar yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yüzde 100 elektrikli metrobüslerin test sürüşlerine başladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki İETT ve Metro İstanbul işbirliği ile hayata geçen elektrikli metrobüsler son teknolojiye sahip olması ve yakıt tasarrufu ile dikkat çekiyor.
KAPASİTE 420’YE ÇIKACAK:
Yüzde 100 elektrikli metrobüslerle ilgili bilgi veren İETT Genel Müdürü İrfan Demet; “Bu araç, manevra yapmaya gerek kalmaksızın çift yönlü sürüş imkanı sunuyor. Aracın hem önü hem arkasında sürücü kabini mevcut. Tam şarj ile 80 km. menzile sahip metrobüs, 20 dakikalık şarj ile 50 km. gidebiliyor. Ayrıca, 4 vagonlu ve 420 yolcu kapasiteli. Bu kapasite son derece önemli çünkü, bundan önceki araçlarda 150, son dönemde alınan araçlarla 280 yolcu taşıyor” dedi.
Elektrikli metrobüsün tamamen sessiz çalıştığına da dikkat çeken İrfan Demet, böylece gürültü kirliliğinde önüne geçileceğini vurgulayarak, “Yeni nesil elektrikli metrobüsler 100 bin kilometrede 2.5 milyon TL. yakıt tasarrufu sağlıyor. Dizellere kıyasla yüzde 60 ekonomik olacak. Ayrıca, yılda 300 ton karbondioksit salınımını engelliyor. Bu rakam, İstanbul’a yılda 8 bin ağaç dikmeye eşdeğer. Metrobüs hattında günde 250 bin km. yol yapıldığı göz önüne alındığında İstanbul için önemli yakıt tasarrufu sağlanacak. Daha çevreci İstanbul için de önemli katkı olacak.”
Metro İstanbul Genel Müdürü Dr. Özgür Soy, bu araçlarla raylı sistem standartları metrobüs hattına da taşınacağını söyledi
KAZALAR DA ÖNLENECEK
Elektrikli metrobüslerin bataryalı ve sıfır emisyonlu olduğuna dikkat çeken Dr. Soy, yaptığı değerlendirmesinde özellikleri sayarak:
“Yeni nesil metrobüsler şoföre bağlı kazaları önleyecek şekilde otonom sürüşe sahip. 12 tane farklı motoru var. Lastiği patlasa bile 40 kilometre yoluna devam edebiliyor. Buradaki bizim esas amacımız, yurtdışından teknoloji transferiyle tamamen yerli üretim yapmak. Üretici de buna açık, bunun çalışmalara başlayacağız.
İnşallah testlerin olumlu olacağını sabırsızlıkla bekliyoruz.
Garaj testleri tamamlandı, 1 Nisan’da metrobüs hattında test sürüşlerine başlayacağız” diye konuştu.
ÖZELLİKLERİ:
-295 KW gücünde, Manevra yapmaya gerek kalmaksızın çift yönlü sürüş imkanı sunuyor. Tek şarj ile 80 km. menzile sahip. 20 dakika şarj ile 50 km. mesafe gidebilen, – 4 vagonlu, Yolcular için geniş ve ferah ulaşım imkanı sunuyor…
Otonom Sürüş, Şerit Takip Asistanından, 360 derece panoramik görüntüleme imkanı gibi bir dizi teknolojik donanıma da sahip…