İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), kentin 5 ilçesinden geçecek, 10 istasyonlu, 18.5 km. uzunluğundaki Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nın tünellerini delecek 2 TBM makinasının şantiyeye indirilerek 1. Etap kazı töreni gerçekleştirildi…
İSTANBUL-İBB, 2017 yılında ihaleye çıkan, ancak finans yetersizliği nedeniyle yapımına hiç başlanmayan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metro hattının tünellerini delecek 2 TBM makinasını, Küçükçekmece Atakent Mahallesi’ndeki Tema Park İstasyonu’ndaki şantiyeye indirdi. 5 ilçeden geçecek, 10 istasyonlu, 18.5 km. uzunluğundaki hattın 1. Etap kazılarını yapacak TBM makinalarının şantiyeye indirilişi için düzenlenen törende, sırasıyla İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin, Küçükçekmece Belediye Başkanı Kemal Çebi, Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt ve İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu 1. ETAP kazılarının başlangıç töreninde birer konuşma yaptı.
Hizmetin önemine ve özellikle de ihmal edilen bölgelere yöneltilerek topyekün kent yapılanmasında insan yaşamını kolaylaştırıcılığın öne alınmasına vurgu yapıldı. Daha güzel bir daha sağlıklı ve sürdürülebilir kent yaşamı için her türlü imkanın kullanılacağı dile getirildi.
İstanbul’un batısında bulunan ve yoğun nüfus barındıran ilçelerin, metro konusunda en mağdur edilmiş kesim olduğunu belirten Başkan İmamoğlu, bölge için metro planlama tarihinin 2004 yılına kadar giden bir geçmişi olduğunu hatırlattı.
Esenyurt, Beylikdüzü, Avcılar, Büyükçekmece, Küçükçekmece ve Başakşehir’in bir bölümü içine alan alanda yaklaşık 3,5 milyon kişinin yaşadığı bilgisini paylaşan Başkan İmamoğlu, “Böylesi bir alan, raylı taşıma olmadan kentle bağını kurar ise oradaki insanlara büyük zulüm çektirirsiniz; iki kere iki dört. Biz, buraya 2020 yılı sonunda 220 milyon euroluk bir kaynak sağladık ve başlangıç yaptık” dedi.