Volksburg merkezli küresel Alman otomotiv üreticisi Volkswagen 2.000 kilometre menzil gitmesini sağlayacak hidrojen yakıt hücreli çalışan otomobil üretmek için çalışmalara başladığını açıkladı…
Otomotiv dünyasındaki tek çevreci çözümün sadece elektrikli otomobiller olmadığı açık olarak görülüyor. Sentetik yakıtlar, güneş enerjisiyle çalışan araçlar ve hidrojenin gücüyle yol alan otomobiller bunlardan bir kaçı. Küresel Alman otomotiv firması Volkswagen üretim çeşitliliğine şimdi de hidrojen yakıt hücreli araç dahil etmeye hazırlanıyor. Ancak, hidrojen yakıt hücreli otomobillerin ilginç bir dezavantajı da bulunuyor. Otomobillerin menzilleri gerçekten tatmin edici, üstelik yakıt dolum işlemi de tamamen elektrikli olan otomobillere kıyasla çok daha kısa ve pratik.
Tek dezavantajı, hidrojen yakıt dolum istasyonu olmaması.
Çünkü, şu anda tüm üreticiler Bataryaya yatırım yapmış durumda. Hidrojenle çalışan araçlar özellikle, söz konusu hafif ve ağır ticari araçlar olduğunda otomotiv sektörünü kurtarabilir gibi görülüyor.
Yeni trendin çevrecilik olduğu şu son günlerde hidrojen yakıt hücreli araçlar bir taraftan çok daha fazla menzile sahipken, yakıt dolumu açısından hiç de mutlu edecek bir sonuç içermiyor Çünkü, dolum işlemi zaman alıyor