Japonya, ‘Autoflow-Road’ adını verdiği uzun otomatik taşıma bantlar ağı inşa etmeyi planlıyor…
TOKYO-Japon hükümeti, Autoflow-Road adını verdiği yük taşımacılığını daha verimli hale getireceğinden emin bir şekilde yeni bir sistem üzerinde çalışmalara başladı. South China Morning Post’un haberine göre, fütüristik bir modele sahip olacak sistem, teslimat sürücülerinin eksikliği ve yük taleplerindeki artış gibi lojistik sorunların üstesinden gelmek için kullanılacak. Japonya Ulaştırma Bakanlığı Karayolu Ekonomisi Araştırma Ofisi’nden üst düzey yetkili Shuya Muramatsu, “Otomatik lojistik yollar, sert banketler, refüj şeritleri (merkezi rezervasyonlar) ve yolun altındaki tüneller kullanılarak yol alanından en iyi şekilde yararlanmak üzere tasarlandı” dedi. Chubu Üniversitesi’nde ulaşım politikası ve sistemleri profesörü olan Yoshitsugu Hayashi de, yolların yüzeyinin daha sıkışık hale gelmesiyle birlikte altında tüneller oluşturulmasının ‘mantıklı bir yaklaşım’ olduğunu belirtiyor.
Hayashi, “Orta şeritte veya mevcut yolların sert banketlerinde zaten yer var, dolayısıyla temel altyapı zaten mevcut ve bu da projeyi nispeten kolaylaştırmalı” diyor. Yeni proje, yaklaşmakta olan bir lojistik sorunun çözülmesine yardımcı olmanın yanı sıra, binlerce kamyonun yollardan çekilmesiyle emisyonların azaltılmasına da yardımcı olacak. 30 Haziran’da Otomatik Akış-Yol planını açıklayan Ulaştırma Bakanı Tetsuo Saito, konseptin “yalnızca lojistik krizini ele almakla kalmayıp aynı zamanda sera gazı emisyonlarının azaltılmasına da yardımcı olacağını” söyledi.
Konuyla ilgili görüşmelerin hızla devam etmesini istiyoruz” dedi. Henüz projenin ne zaman başlayacağı, hatta başlayıp başlamayacağına dair zaman çizelgesi açıklanmadı. Ancak, bu çok büyük ve maliyetli bir girişim olacağı kesin. Günlük Japon Gazetesi Yomiuri, Autoflow-Road’un inşaat maliyetinin her 10 kilometrelik kısım başına 508 milyon dolara (80 milyar yen) kadar çıkabileceğini belirtiyor.