Ürettiği şanzımanlar ve güvenlik teknolojileri ile tanıdığımız ZF, elektrik dünyasında da büyük bir oyuncu olmak istiyor. Bunu kitabına uygun şekilde yapmak isteyen şirket, elektrikli tahrik planlarıyla ilgilenen ekibini ayırmayı ve grubun geri kalanından bağımsız hale getirmeyi düşünüyor. Bu hamle, yeni şirketin sıfır emisyonlu mobilite için teknik çözümler geliştirilmesine daha fazla odaklanmasına olanak tanıyarak, yeni pazar zorlukları karşısında daha yüksek kazanç ve daha fazla esneklik sağlayacak. ZF, bu yeniden yapılanma sürecinde oluşumun tamamı ya da bir kısmı için “stratejik işbirlikleri ve ortaklıkları incelediğini” açıkladı. Son yıllarda sektörün yaşadığı tonla değişimin üstüne bir de elektrikli araçlara olan talebin de düşmesi, maliyetleri kontrol altında tutmak ve para kazanmak için ortaklık kurmayı zorunlu kılıyor. ZF, 2020 yılından bu yana elektrikli otomobillere yönelik teknolojilerin geliştirilmesine odaklanmış durumda. Aynı yıl bu sektöre odaklanan yeni bir ekip istihdam eden ZF, bu bölümü yakında tam bağımsız hâle getirebilir. Bosch’un ardından otomotiv bileşenleri alanında en önemli ikinci şirket olarak kabul edilen şirket, Japon Denso ve Alman Continental ile yakın rekabet içinde. Mevcut duruma dönecek olursak, ZF çok sayıda işten çıkarma olasılığını göz önünde bulundurarak, geleceği daha sağlam temeller üzerinde yeniden inşa etmenin bir yolunu bulmaya çalışıyor. Bu süreçte, içten yanmalı araç şanzımanlarıyla ilgilenen bölümü (şirketin en büyük bölümü) satmayı bile düşünüyorlar.