İstanbul’da geçen yıl yol ve yolcu seçme, kural ihlali ve fazla ücret olmak üzere taksi şikâyeti 72 Bini buldu!
İSTANBUL-İBB Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü verilerine göre; kentte 2023 yılında hizmet veren 19 bin 890 takside 48 bin 19 şoför kayıtlı olarak çalıştı. Vatandaşlar, İBB 153 Çözüm Merkezinin telefon hattı, mobil uygulaması, 0552 153 00 34 numaralı Whatsapp hattı, cozummerkezi.ibb.istanbul internet sitesi ile çeşitli sosyal medya mecralarından taksilerle ilgili farklı konularda şikayetlerde bulundu. Bu kanallardan taksilerle ilgili geçen yıl toplam 71 bin 958 şikayet yapılırken, bunun 39 bin 421’i yol ve yolcu seçme konusunda oldu. Bu şikayetlerin 9 bin 166’sını trafik kuralı ihlali, 7 bin 504’ünü de fazla ücret alınması oluşturdu. Taksilerle ilgili yolcuya kaba davranılmasından 7 bin 319, yolcuyu uzak yoldan götürmekten 2 bin 845, taksimetre açılmamasından 1776, darp ve tacizden 1631 ve diğer konularda 2 bin 296 şikayet yapıldı.
İBB ekiplerince geçen yıl yapılan saha denetimlerinde, 70 binden fazla taksi denetlendi. Yapılan şikayet başvurularının incelenmesi ve denetimler sonucunda 58 bin 681 taksi ve sürücüye, Toplu Ulaşım Hizmet Kalitesi Değerlendirme Sistemi (TUDES) maddeleri kapsamında puan düşümü, şoför kartının askıya alınması ve ruhsatın askıya alınması gibi çeşitli yaptırımlar uygulandı. En çok uygulanan yaptırım ise 19 bin 73’le yanlış park etme konusunda oldu.
Taksilere ve sürücülere trafik kuralı ihlalinden 11 bin 562, “niyet kemeri takmamaktan 3 bin 662, kayıtsız şoför çalıştırmaktan 2 bin 366, ruhsatsız çalışmaktan 2 bin 70, turizm imajı eksikliğinden 1450, şoför kartı olmamasından 1408, araç içinde sigara içilmesinden 1181, taksimetre açılmamasından 1166, yolcu mağduriyetinden 934, renkli camdan 830, gürültülü araçtan 789 ve diğer nedenlerden de 12 bin 190 yaptırım uygulandı.