Bosch, 2030 yılına kadar Hidrojen elektrolizi için 14 Milyar Euro’luk pazara giriş yapmanın yanında bu yeni iş alanına yaklaşık 500 Milyon Euro yatırım yapmaya hazırlanıyor…
2021 mali yılında zorlu bir ortama rağmen satışlarda ve sonuçlarda önemli bir büyüme elde eden Bosch, teknoloji ve servis tedarikçisi tarafından elde edilen satış geliri yüzde 10.1 artarak 78.7 Milyar Euro’ya, faali- yet sonucu (operasyonlardan elde edilen FVÖK) yarıdan faz- la artarak 3.2 Milyar Euro’ya ulaştı. Önceki yıl yüzde 2.8 olan faaliyetlerden elde edilen FVÖK marjı yüzde 4’e yükseldi. Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Stefan Hartung, şirketin yıllık rakamlarına dönükı sunumunda, “2021 mali yılının başarılı sonucu, yılın zorlu ortamıyla mücadele ile güvenimizi güçlendiriyor” dedi.
Etkili iklim eylemi adına Bosch, hidrojen elektrolizine yönelik bileşen işine giriyor. Şirket, yarısı 2025 için planlanan pazara çıkış tarihine kadar olmak üzere bu alana, yaklaşık 500 Milyon Euro’luk yatırım yapmayı planlıyor. Hartung, “Hidrojen teknolojilerini geliştirmek için geniş bir temelimiz var, Avrupa’da hidrojen üretimini ilerletmek istiyoruz. Elektrolizör bileşenlerine yönelik küresel pazarın 2030 yılına kadar 14 milyar Euro’ya ulaşmasını bekliyoruz” diyor. Bosch, akıllı modül oluşturmak için güç elektroniği, sensörler ve kontrol ünitesi ile birleşen, hidrojen elektroliz sisteminin temeli olan yığını tedarik edecek. H2 nesline yönelik yığınların 2025 gibi bir tarihte üretime girmesi bekleniyor.
Bosch, ayrıca, Avrupa Birliği’nin Yeşil Anlaşması’nı destekliyor ve kendisini sürdürüle bilirlik konusunda özel bir sorumluluk taşıyor olarak görüyor: Bosch, dünya genelindeki 400 şirket lokasyonuyla 2020 ’den beri karbon nötr. Karbon nötrlüğünün kalitesine gelince, şirket beklenenden daha iyi iler leme kaydediyor. Bosch, 2020 sonunda elde etme yi hedeflediği enerji tasarrufunun üçte birini şimdiden gerçekleştirdi.
Bosch Yönetim Kurulu Üyesi ve Endüstriyel İlişkiler Direktörü Filiz Albrecht; “Sürdürülebilirlik artık ikincil bir konu değil. Bu, her şirketin ana işinin bir parçası olmalıdır. Bosch’un kurumsal sosyal sorumluluğu ekonomik, sosyal ve ekolojik kaygılar üçlüsünü kapsıyor. Bu üç konuyu dengede tutmak kolay değil. Değişim zamanlarında, sosyal sorumluluk, bizimle mümkün olduğunca sayıda çalışanı yeni iş alanlarına almak anlamına gelir” diyor.