Londra belediyesi tarafından uygulamaya geçirilen 32.2 km/s hız sınırı bölgelerinde yapılan azaltma çalışmalarının, ölüm ve ağır yaralanmayla sonuçlanan çarpışma sayılarında %46 düşüş yaşandığını ortaya çıktığı açıklandı…
LONDRA-Her yıl yaklaşık 1,35 milyon insan trafik kazalarında hayatını kaybederken hız, trafik çarpışmalarının büyük bölümünde kilit rol oynuyor. Sonuç itibarıyla, hızın yönetilmesi dünya genelindeki kentlerde giderek daha fazla önem kazanmış durumda. Londra Belediyesi, ilk olarak hız sınırlaması getirdiği başkent için olumlu sonuçlar aldığını yaptığı açıklaması ile kanıtladı. Açıklama, hız sınır bölgelerindeki trafik kazalarının ciddi oranlarda azıldığını gösterdi. Düşük hız bölgelerinin oluşturulması, özellikle yüksek riskli bölgelerde hızın düşürülmesi ve yol güvenliğinin artırılmasında etkili yöntemdir. Bu Düşük Hız Bölgesi Rehberi, düşük hız bölgelerinin planlanması, tasarlanması, inşa edilmesi ve değerlendirilmesi için stratejiler sunuyor. Rehber, toplulukları ve karar vericileri içinde bulundukları koşullara uygun olarak düşük hız bölgeleri oluşturacak yaklaşım ve uygulamalarla donatmayı amaçlamaktadır.
ÖNEMLİ NOKTALAR:
1. Trafik çarpışmaları dünya genelinde önde gelen ölüm ve ağır yaralanma sebeplerindendir. 5-29 yaş aralığındaki çocuklar ve yetişkinler içinse en önde gelen ölüm ve ağır yaralanma sebebidir. Motorlu taşıtların daha yüksek hızlı olması, çarpışmaların gerçekleşme şiddetini artırmaktadır.
2. Düşük hız bölgeleri, hız yönetimi için en umut verici stratejilerden biri olarak ortaya çıkmıştır. Düşük hız bölgeleri, dünya genelinde ele alınmış başarılı örnek projelerde görüldüğü gibi farklı bağlamlar ve farklı ölçekler için uygun olabilir.
3. Güvenliğin ve diğer faydaların en üst düzeye çıkabilmesi için kentlerdeki düşük hız bölgeleri- nin iyi planlanması ve inşa edilmesi gereklidir.
4. Fiziksel trafik sakinleştirme önlemlerini uygulamanın ve hedeflenen hızı 30 kilometre/saat veya daha düşük tutmanın güvenlik açısından en faydalı çözümler olduğu ortaya konmuştur.
5. Uygulamada dikkate alınması gereken önemli unsurlar: paydaş katılımı, yer seçimi (yayalar/savunmasız yol kullanıcıları dikkate alınarak), denetim, değerlendirme ve düşük hız bölge tasarımı temel ilkelerinin yerel koşullara uyarlanması.