Çin’de artan Covid-19 vakaları ve savaşın göbeğindeki Rusya’da otomobil fabrikalarının birer birer kapanması, metal fiyatlarında tehditkar dalgalanmalara neden oluyor.. Bir çok kurguların da dillendirilmesini beraberinde getiren gelişmeler beklenmedik gelişmeler yaşanacağının da işareti sayılıyor…
DÜNYA’nın en büyük Paladyum üreticisi Rusya’nın Ukrayna işgalin den sonra test ettiği 7 Mart’taki re- kor olan 3.417 dolar/ons seviyesinden yüzde 35 geri çekilen Paladyum’a talep şu günlerde daha fazla baskı hissettiriyor. Ayrıca, Çin’deki 2. Covid-19 dalgasının 2020 yılından daha büyük etki yaratacağı bek lentisi, savaşın göbeğindeki Rusya- ’da otomobil fabrikalarının art arda kapanması sonrası Paladyum fiyatlarını her gün dalgalandırıyor.

Çin, 2021 yılında çoğu yurt içinde üretilen 26 milyon adet satış gerçekleştirirken, ülkenin otomotiv pazarında oto katalizör olarak Paladyum ve Rodyum talebi sırasıyla 2.5 milyon ons ve 280 bin ons idi. Ancak, günümüzde bu rakamlar hiç bir üreticinin beklemediği seviyelere çıkarak, geleceğin hedeflerini daha şimdiden yok etmiş görülüyor.
Sonuçta, bu yıl sıfır Covid-19 politikasının etkisiyle hafif araç üretiminin yüzde 4 azalarak 25 milyona inmesi bekleniyor. Bunun da Paladyum, Platin ve Rodyum için oto katalizör talebini sırasıyla 100 bin ons, 18 bin ons ve 12 bin ons azaltacağı tahmin ediliyor.
Paladyum, şu anda, rekorun yaklaşık yüze 35 altında ons başına 2.200-2.300 bandında fiyatlanıyor olsa da Skcharting.com’un baş teknik stratejisti Sunil Kumar Dixit’e göre, Paladyum’un düşüş yolculuğu taleplere bağlı her an durabilir. Dixit; “Zirveden bu yana gördüğümüz düşüşün hızı azaldı. 2.025 doların üzerinde güçlenme mümkün. Yukarı yönlü hareketlerde 2.270 ile 2.330 dolar arası kalırsa 2.530 doların test edilmesini bekleyebiliriz” diyor.