AB’deki üreticiler ve tedarikçileri dahil, tüm otomotiv söktörü 2021 yılına ilişkin iş beklentilerinin Covid-19 salgını ve çip krizine bağlı olarak “Daha Karamsar” bir tablo ortaya koyacağını gösterdi…
AB’deki otomobil üreticileri ve tedarikçilerinin gelecek aylara ilişkin iş beklentilerinin Covid-19 salgını ve ardından gelen çip krizi dolayısıyla “Daha Karamsar” bir tablo çizdiklerini ortaya koydu. Merkezi Münih’te bulunan Ekonomi Araştırma Enstitüsü’nün (Ifo) İş Ortamı Anketi sonuçlarına göre, ikinci çeyrek sonrası eksi 2 olan AB otomotiv sektörünün durum endeksi, Temmuz Ayı’nda 6.2 puan artarak 4.2 puana yükseldi.
Sektörün gelecek aylara ilişkin iş beklentisi art arda düşüşünü 5. ayda da sürdürdü. Haziran Ayı’nda 16.3 puan olan beklenti Temmuz Ayı’nda -2 puana kadar indi. Ankete göre, sektörün ihracat beklentileri ise 19- ‘dan -5 puana geriledi. Ankete ilişkin yapılan açıklamada; “İşler şimdilik tatmin eder gibi görülse de ancak, önümüzdeki dönem için şirketlerin geleceğe ilişkin görebildikleri şu anda onları neşelendirmiyor” denildi.
Temmuz Ayı’nda yeni ticari kayıtlarında bir düşüş görüldüğü bildirilen açıklamada da; “Şirketler arasındaki yüksek seviyelerde belirsizlik göz önüne alındığında, bu muhtemelen devam edecek. Yakın bir zamanda bu konuda olumlu bir göre dönüş alınması gözükmüyor” denildi. Bu arada, sektörün mevcut durum endeksi, Covid-19 salgını ve çip krizine bağlı olarak Haziran Ayı’nda 72.2 puan azalarak -86.2’ye gerilemişti. Ifo’ya göre, AB’de üretilen otomobillerin yüz- de 70’i Covid-19 salgını ve çip krizinden en fazla etkilenen ülkeler içinde yer alan Birleşik Krallık, Fransa, İtalya, İspanya ve ABD- ‘ye ihracat ediliyor. Geçen yıl, Çin de Birleşik Krallık ve ABD’nin ardından Alman üreticiler için önemli bir ihracat ülkesi haline gelmişti. AB’deki otomobil ihracatı, yılın 3. çeyreğinde nasıl bir seyir izleyecek merak edilirken, şimdiden yüzde 34 düşüştü.