Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu başkanlığında Bolu’da Demiryolu-İş Sendikası İstişare Toplantısı yapıldı. Toplantıdan, yeni nesil yatırımlar çıktı…
BOLU-Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun da katılımıyla Demiryolu-İş Sendikası İstişare Toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya, Türk-İş Konfederasyonu Genel Başkanı Ergün Atalay, TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, sendika temsilcileri ve daire müdürleri katıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada:

“Pandemi sürecinde, demiryolu taşımacılığının önemi- nin bir kez daha ortaya çıktığına, demiryoluna rağbetin arttığına şahit oluyoruz. Ülkemiz, bugün küresel bir lojistik süper güç olma hedefiyle, Avrupa ve Çin arasında Orta Koridor’da söz sahibi olma hedefine yaklaşmaktadır. Bu hedefler doğrultusunda hükümetlerimiz döneminde ülkemizde ulaştırma ve haberleşme yatırımları içinde demiryollarımıza 271 milyar TL. yatırım yaptık.
2003 yılında 10 bin 959 km. olan demiryolu hat uzunluğunun tamamını yeniledik ve 13 bin 22 km.’ye çıkardık. Sinyalli demiryolu hat uzunluğunu, yüzde 183 oranında artırdık. Elektrikli demiryolu hat uzunluğumuzu yüzde 188 oranında arttırdık. Konvansiyonel hat uzunluğumuzu 11 bin 590 km’ye ulaştı. Ülkemizi, dünyada 8., Avrupa’da da 6. YHT işleticisi ülkesi yaptık” dedi.
Kent içi raylı sistem hatlarında çalışacak araç imalatındaki yerlilik oranını 2023’de yüzde 80’e ulaştırmayı hedeflediklerini ifade eden Bakan Karaismailoğlu, “Şehirlerarası yük ve yolcu taşımacılığın yanında kent içi raylı sistemlerde de dünya çapında projeleri hizmete aldık. 29 Ekim 2013’de hizmete açtığımız Marmaray’dan bugüne kadar 600 milyon yolcu geçti. Ayrıca, kent içi raylı sistem hatlarımızda çalışacak araç imalatındaki yerlilik oranımız yüzde 60’tır. Bu oranı, 2023’de yüzde 80’e ulaştırmayı hedefliyoruz.

Saatte 225 işletme hızına sahip Millî Hızlı Tren Seti projesi tasarım çalışmalarının 2022 yılı içerisinde tamamlayarak, ana komponentlerinin tedarikine başlanacak. Hedefimiz E5000 Projesi ile Elektrikli Ana Hat Lokomotif imalatında tasarım kabiliyeti kazanılması, yerlilik oranının yüzde 60’a yükseltilmesidir. Böylece, ülkemizin bu alanda dışa bağımlılığını azaltacağız. 2022-2026 Dönemi Stratejik Planımızdaki stratejik hedefleri ülkemizin ihtiyaçları, küresel sektörel gelişmeler ve muhtemel çevresel etkileşimleri dikkate alarak belirledik. Bu hedefler doğrultusunda 7/24 esasına göre çalışıyoruz” dedi. Yeni hat ve yüksek hızlı tren işletmelerinde çevre hassasiyetine maksimum önem verdiklerini kaydeden Bakan Karaismailoğlu:
“Yeni hat ve yüksek hızlı tren işletmelerimizde çevre hassasiyetine maksimum önem veriyor, etkinlik, verimlilik, hareketliliği artırırken, çevreye verilen zararında azaltılması için çalışıyoruz. ‘Akıllı Demiryolu Ulaşım Sistem leri’ kuruyor, yenilenebilir enerji kaynakları ile güçlü bir enerji altyapısının oluşturulmasına yönelik çalışmalarımız devam ediyor. ‘Enerji Yönetimi ve İklim Değişikliği Eylem Planı’nın hazırlanması çalışmalarına başladık. ‘Demiryolunda yeşil ulaşım’, ‘Sıfır karbon lu gelecek’ ve ‘Güvenilir enerji arzı’ olmak üzere 3 ana tema belirledik” dedi.