Rockwell Automation EMEA Taşımacılık Sektörü Strateji ve Pazarlama Yöneticisi Dominique Scheider, akıllı imalatın neden batarya giga fabrikaları için dönüm noktası olduğunu açıkladı. talebin karşılanması için yapılması gerekenin üretimi üç katına çıkarmak olduğunu dile getirdi.
PİLLER, hem mobilite, hem de enerji depolama açısından geleceğin enerji pazarında merkezi yer edineceği tahmin ediliyor. Uluslararası Enerji Ajansı’na (IEA) göre elektrikli araç pilleri için küresel üretimin, dünyanın tahmini EV üretimi hedefini karşılaması için 2020’den 2025’e dek üç katına çıkmalı.
Rockwell Automation EMEA Taşımacılık Sektörü Strateji ve Pazarlama Yöneticisi Dominique Scheider, EV’lerin önümüzdeki 10 yılda ihtiyaç duyacağı milyarlarca watt enerjiyi sağlamak amacıyla pil üretimi için giga fabrikalara ihtiyaç duyulacağını açıkladı. Bunu sağlamak için geleneksel üretim tekniklerinin ve teknolojilerinin ölçeğini artırmaktan daha fazlasının yapılması gerektiğini kaydeden Scheider, “Hız, esneklik ve işleme kapasitesini en üst düzeye çıkarmak için üretim süreçleri tasarlamanın yeni yolları düşünülmesi gerekiyor. Akıllı imalat, pil üretimi ölçeğini artırmak için önemli bir araç. Akıllı imalat yalnızca uygulamayı değil, aynı zaman da tüm kullanım süresi optimizasyonunu etkilediği için buna ‘dijital iş parçacığı’ adını vermek istiyoruz” dedi.
Her şeyin, kimyacıların ve mühendislerin yeni pil konseptle ri geliştirdiği araştırma ve geliştirme sürecinin ilk aşamalarında başladığını söyleyen Scheider, “Ürün geliştirmeyi yönetmek için PLM’nin (Product Lifecycle Management (Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi) yanı sıra hesaplamalı kimyanın sunduğu araçları ve tasarımları CAD (Bilgisayar destekli grafik-tasarım) kullanıyor. Dijital iş parçacığı, sanal bir ortamda bilgi toplamaya başladığınızda başlar.
Test boyunca MATLAB ve Ansys gibi araçlar daha da değerli veriler üretir. Bu veriler, sanal dünyada daha sonra üretim süreci, planlama ve test etme işlemlerinde kullanılan makinelerin “dijital ikizlerini” geliştirmek için kullanılır. Bu dijital ikizler, zamanı geldiğin de sanal dünya personeli eğit meye ve üretimin hızlı bir şekilde geliştirilmesine yardımcı olur. Ancak burada bitmez. Ürünler üretilip satıldığında ve kullanıldığında fiziksel dünya da veriler toplanır ve bu veriler sanal dünyaya iletilerek hem ürünlerin hem de süreçlerin optimize edilmesini sağlar. Bu fiziksel ve sanal dünyanın birleştirilmesi, pil üretiminin geleceğidir” dedi.
Bazı kişilerin akıllı imalatın tamamen yazılımla ilgili olduğunu düşündüğünü lakin bunun kesinlikle doğru olmadığını söyleyen Scheider, “Yüksek performanslı, esnek makinelerin bulunduğu giga fabrikalarda donanım, kritik bir role sahiptir. Geleneksel nakliye sistemle ri gibi ekipmanlar sizi yavaşlatmaktan başka bir işe yaramaz. Bu sistemler dönerek çalışan zincirler, kayışlar ve diş li kutuları gibi yüzlerce mekanik ayrıntıya sahip hareket kontrollü teknolojiler kullanır. Sonuç olarak sistemler, giga fabrikanızın ihtiyaçlarını karşılayamayan operasyonel hızların ve hızlanma/yavaşlama devirlerinin yanı sıra sınırlı esnekliğe sahiptir. Daha iyi alternatif olarak Bağımsız Araç Teknolojisi’ne (ICT) sahip hareket kontrol sistemi düşünülebilir. Geleneksel nakliye sistemlerinin kısıtlamaları olmadan, bağımsız ve programlanabilir hareket elemanları kullanarak daha hızlı, esnek pil hatları oluşturabilirsiniz. Ürünleri tek düğme dokunuşuyla değiştirmenize olanak sağlayan basit yazılım profilleriyle değişim sürelerini çok büyük ölçüde azaltabilir. Pil paketi montaj makinesinde bu teknolojiyi kullanan Eagle Technologies, bu yolla öylece sayede EV pili işleme kapasitesini en üst düzeye çıkarabildi. Makinenin özellikleri, gerekli test işlemlerini gerçekleştirirken pilleri tek tek ayırmaktan tüm pil modülü ve paketi montajına kadar sıralanabilir. Makine, yükleri yüksek hızlarda tam olarak doğru yöne bakar şekilde yerleştiren lineer servo motorlar kullanır. Değişim işlemleri için operatör arayüzünden doğru modu seçmeniz yeterli” dedi.