Dünya, pek çok sektörü etkileyen çip krizinin etkisinden bir türlü çıkamıyor. 2021 yılında10 milyon otomobilin daha az üretilmesine yol açan krizin maddi faturası da zaman geçtikçe, çok daha net biçimde belli olmaya başladı…
TAYSAD (Otomotiv Tedarik Sanayicileri Derneği) Başkanı Albert Saydam, yaptığı açıklamada, Türkiye otomotiv sektörünün dünya sıralamasında bir sıra yükseldiğini ama hedefin ilk 10 otomotiv ülkesi içine girmek olduğuna dikkat çekti. TAYSAD Başkanı, çip krizinin bitişine dönük düşüncelerini aktardı.

Başkan Saydam’a göre; “Çip krizi 2023 yılı sonuna kadar bitmeyecek gibi görünüyor. Çip yokluğunun 2021 yılı faturası 250 Milyar Dolar- ’ı buldu. Hükümetler magnezyum krizi öncesinde olduğu gibi müdahale etmezse, 7 yeni yatırımın tamamlanması 2023 yılı sonunu bulacak. Ancak, o tesisler tamamlandığında çip krizi bitecek, ana sanayi kapasite üretime yönelebilecek.”
TAYSAD üyeleri için de üretiminde daha fazla çip kullanacak şirket sayısının arttığına değinen Albert Saydam,
“Ana sanayi ne kadar çok elektrikli araç üretimine geçerse, bizler de onlara uygun parça üretimine yöneliriz. İçten yanmalı araçta 1000-1500 adet olan çip sayısı, elektrikli araçlar da 3 bine yükseliyor. Bizlerin bu araçlara yönelik ürünlerinde çip yoğunluğu artıyor. Bunu da çözmek zorundayız” dedi.