Ernst&Young Mobilite Tüketici Endeksi’ne göre; gelecek 12 aylık dönemde elektrikli araç satışlarında patlama yaşanacağı belirtildi. Endeks, elektrikli araç pazarında tüketicinin her şeyin üzerinde en önemli belirleyici faktör olduğuna dikkat çekti…
EY (Uluslararası Denetim ve Danışmanlık Şirketi), Mobilite Tüketici Endeksi’nin sonuçlarını açıkladı. Endeks; Avustralya, Kanada, Çin, Almanya, Hindistan, İtalya, Japonya, Yeni Zelanda, Singapur, Güney Kore, İsveç, Birleşik Krallık ve ABD olmak üzere 13 ülkeden 9.000’den fazla tüketicinin elektrikli araç satın almaya ilişkin görüş ve eğilimini yansıtıyor.

Anket sonuçlarına göre; elektrikli araç satışlarında gelecek 12 aylık dönemde patlama yaşanacağı öngörülüyor. Gelecek yıl araç satın almayı planlayan10 tüketiciden 4’ü (%41) elektrikli araç satın almayı planlıyor.
Söz konusu oranın Kasım 2020’deki endeks sonuçlarına göre 19 baz puan yükseliyor. Bununla birlikte halihazırda elektrikli araç sahibi olan tüketicilerin %77’si bir sonraki aracının da elektrikli olacağını ifade ediyor.
Genel olarak tüketicilerin %50’si elektrikli ya da içten yan malı motor bir araç satın almayı planlıyor. Söz konusu oranın Kasım 2020’deki endeks sonuçlarına göre 17 baz puan yükseldiği görülüyor. Tüketicilerin % 65’i elektrikli ya da yanmalı motor bir araç satın almayı gelecek 12 aylık dönem için planlıyor. Anket sonuçları elektrikli araçlara olan ilginin temelinde çevresel endişelerin yer aldığını gösteriyor. Tüketicilerin %78’i Covid-19 salgınının çevresel konular ile ilgili farkındalığını arttırdığını belirtiyor.
Elektrikli araç satın almayı planlayanların %53’ü bireysel kendi çevresel etkilerini azaltma amaçlı bu kararı aldıkları dile getirildi.

Ankete katılan tüm tüketicilerin %66’sı elektrikli bir araç için daha fazla ücret ödemeyi kabul edebileceğini belirtirken, bir sonraki aracının elektrikli olacağını söyleyenlerde bu oran %91’e yükseliyor. Öte yandan elektrikli araç satın almayı planlamayan tüketiciler için fiyat en önemli belirleyici faktör olarak öne çıkıyor.
Elektrikli araç pazarının ivmelenmesi beklenirken, diğer taraftan şarj altyapısı ile ilgili belirsizlik devam ediyor. Elektrikli araç satın almayı planlamayan tüketiciler için şarj alt yapısı en önemli belirleyici faktörler arasında yer alıyor. Elektrikli araç satın almayı planla- yan tüketiciler de benzer endişeler taşıyor; %38’i yeterli sayıda şarj ünitesi bulunmadığını ifade ediyor. Elektrikli araç sahibi tüketicilerin %84’ü şarj etme lokasyonları, %78’i ise şarj etme hızının en önemli sorun olduğunu belirtiyor.