Hız konusunda farklı yaklaşımların ortaya çıktı ortamda Ford, güvenlik açısından kontrol edilebilir hız konusunda herhangi işarete tepki vermeden, ya da sürücüden tepki almadan hızı kontrol eden “Geofencing Hız Sınırı Kontrolü” isimli bir teknolojiyi test etmeye başladı…
Ford, önceden belirlenen sanal hız bölgelerinde hızları otomatik olarak eşleşti- ren ve Mart 2023 yılına kadar planladığı “Geofencing Hız Sınırı Kontrolü” adını verdiği yeni bir teknolojiyi test etmeye başladı. Sistem, aracın teorik olarak belirli alanlardaki hız limitleri hakkında bilgi yüklemesi yapıyor. Belirli bir bölgeye girdiği zaman, hız otomatik olarak limitle eşleşecek şekilde ve çevresindeki araçların durumuna göre kendini ayarlıyor.
Yol işaretlerini okuyan, hızı ayarlayabilen bazı otomobillerin aksine, Ford’un üzerinde çalıştığı bu sistem, oluşturulan sanal bölgeye ve aracın GPS aracılığı ile belirlenen konumuna güvenerek ilerliyor. Sistemin denemeleri şu anda Almanya, Köln’de devam ediyor. Ford yazılım mühendisleri, Ford’un City Engagement ekibi testleri yapıyor. Sürücü, sistemi istediği zaman kapatabiliyor, bu da yeni sürümlere imkan sunuyor. Ford Avrupa Şehir Katılımı Almanya Mü- dürü Michael Huynh, “Buradaki teknoloji, sadece direksiyonun arkasındaki kişiye değil, aynı zamanda herkese fayda sağlamak için ve günlük sürüşü daha kolay, daha güvenli hale getirmeye yardımcı olma potansiyeline sahip. Geofencing, güvenliğin artırılmasına ve daha iyi bir sürüş ortam yaratılmasına yardımcı olmak için gerektiğinde hızların düşürülmesini sağlayabilir” diyor.