Karsan, elektrikli üretim stratejisi e-Volution ile yüksek tekonolojili elektrikli modelerini sergileyerek, ülke içi ve dışında değişim yarattığını gözler önüne serdi…
İSTANBUL-Türkiye’nin yüksek teknolojili mobilite çözümleri su- nan öncü markası Karsan, elektrikli model ailesi ile Busworld Turkey 2022’de gövde gösterisi yaptı. Son 3 yıldır Türkiye’nin elektrikli minibüs ve otobüs ihracatının yüzde 90- ’ını tek başına gerçekleştiren Karsan, elektrikli mobiliteye verdiği önemi Busworld Turkey 2022’de bir kez daha açıkça ortaya koydu. Karsan, fuarda, 6 metre e-JEST, 8 metre e-ATAK, 12 metre e-ATA- ’nın yanında 10 ve 18 metre e-ATA modellerini de ilk kez bir arada ziyaretçilerin beğenisine sundu.

Karsan’ın elektrikli vizyonu ile özellikle ihracat pazarlarında güçlü bir büyüme trendi yakaladığını vurgulayan Karsan İç Pazar Satış ve Dış İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı Muzaffer Arpacıoğlu, “2021- ’de e-JEST ve e-ATAK modellerimiz Avrupa’da sınıflarının en çok satan elektrikli araçları oldu. Bu yıl da elektrikli araçlarda iki katı büyüme planladık. Elektrik- li gelişim vizyonumuz e-Volution ile Karsan markasını Avrupa’da ilk 5 oyuncu arasında konumlandırmayı hedefliyoruz” dedi.

Karsan’ın “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” vizyonu ile hareket ettiğini vurgulayan Muzaffer Arpacıoğlu, “Otomotivin kalbi içten yanmalı motorlardan, elektrikliye dönüşüyor.
Biz de bu dönüşümün en önemli bacağı olarak 2018’de e-JEST modelimizin lansmanını gerçekleştirdik. Bir sene sonra e-ATAK’ı dev reye soktuk ve ardından elektrikli ürün gamımızın en büyüğü e-ATA ailesini tanıttık. Böylece, Karsan olarak toplu ulaşımda 6 metreden 18 metreye kadar yüz- de yüz elektrikli tüm boyutlarda ürün gamı sunan Avrupa’nın ilk markası olduk”
Bu yıla ilişkin hedeflerini açıklayan Muzaffer Arpacıoğlu, “Elektrikli araçlarda en az iki kat bü- yümek istiyoruz. Pazarın tümüne hitap ediyoruz ve pazarın ilk beş oyuncusundan biri olmayı he- defliyoruz.
Kartlar yeniden karılıyor ve elektrikli gelişim vizyonu muz e-Volution ile Karsan markasını Avrupa’da ilk 5’te konumlandıracağız. Ayrıca Kuzey Amerika ya da Avrupa gibi e-JEST ile gireceğiz. Hazırlıklarımız devam ediyor. En önemlisi de ciroda, karlılıkta, istihdamda, Ar-Ge kapasitesinde mevcut durumumu- zu ikiye katlayacağız. İstihdam alanında özellikle kadın çalışanlara vereceğimiz destekle çalışan sayımızı artıracağız. Bu yıla ilişkin Karsan’ın hedefi çarpı iki” diye konuştu.
Karsan markalı araçların 16 farklı ülkede olduğunu anımsatan Arpacıoğlu, “Bugün dünyaca ünlü arama motoru Google’a 16 ülkede kendi dillerinde ‘elektrikli otobüs’ yazıldığında, organik aramalarda Karsan markası ilk üçte çıkıyor. Bu çok önemli bir gelişme. Bu artık Karsan’ın sadece Avrupa’da değil, dünyada tercih edilen bir marka olma yolunda ilerlediğini gösteriyor” dedi.

Karsan Ar-Ge tarafından yürütülen Otonom e-ATAK modelinde, bir başka Türk teknoloji şirketi ADASTEC’le iş birliği yapıldı. ADASTEC’in geliştirdiği Seviye 4 otonom yazılımları, Otonom e-ATAK’ın elektrik-elektronik mimarisine ve elektrikli araç yazılımla rına entegre edildi. Otonom e-ATAK AC şarj üniteleriyle 5 saatte, DC ünitesiyle de 3 saatte şarj olabiliyor. Maksimum batarya kapasitesi 10 metre için 300 kWh, 12 metre için 450 kWh ve 18 metre sınıfındaki modelde 600 kWh’e çıkıyor. Karsan e-ATA’nın tekerlere konum landırılan elektrikli hub motorları, 10 ve 12 metrede 250 kW azami güç ve 22.000 Nm tork sunarak, e-ATA’nın en dik yokuşları sorunsuz tırmanmasını sağlıyor. 18 metrede ise 500 kW’lik azami güç sunuyor.