Çip, hammadde, tedarik, konteyner gibi farklı alanlardaki problemlere çözüm arayan gelişmeleri yakından izleyen OSS, yaşanan krize karşı ülkemizdeki gelişmeler alternatif sunmamıza kapı açabilir görüşünde.
İSTANBUL-Şangay’da yaşanan gelişmelerin otomotiv sektörüne yönelik etkileri her geçen gün artarken, bu kez de gözler otomotiv satış sonrası pazarındaki fırsatlara çevrildi. Pandemi kapsamında Çin’in aldığı karantina önlemleri nedeniyle Şangay’da otomotiv sektörüne tedarik parçaları üreten fabrikalar üretim yapamazken, ticari gemilerin de liman açıklarında beklemesi sorunun boyutunu ortaya koydu. Tüm yaşananların sıfır araç üretimine yönelik etkileri tartışılırken, otomotiv satış sonrası pazarında güncel durum merak edilenler arasında. Türkiye’de otomotiv satış sonrası pazarının çatı kuruluşu Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetler Derneği’nin (OSS) Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Özalp yaptığı açıklamasında, Türkiye’de otomotiv satış sonrası pazarında tedarik konusunda yaşanan sıkıntıların gün geçtikçe azaldığını belirterek, “Hatta ilk defa yedek parça stoklarının en yüksek olduğu dönemdeyiz. Sektörde parça tedariki konusunda spesifik ürünler dışı büyük sorun yaşanmıyor. Bulunabilirlik 2021’e göre daha iyi. Çünkü, otomotiv sektöründe yerli üreticimizin ciddi bir gücü var. Bunu unutmamalıyız. Sektördeki dağıtıcılar alternatif ürünleri tüketicilere sunabiliyor.

Yine firmalarımız geçen yıla göre depolarını yüzde 60’a yakın büyüttü. Bazı şirketlerde bu oran yüzde 100’ü buldu. Alternatif parçalarda bulunurluk da geçen yıla oranla yüzde 25’e yakın arttı. Ancak, halen yüzde 100 bulunabilirlik yok” şeklinde konuşarak, ortaya çıkan fırsata ve yapılabileceklere dikkat çekerek, “Şangay’daki gelişmeler nedeniyle otomobil üreticileri; banttan araç indirmeleri için gerekli olan parçalar noktasında sıkıntı yaşıyor. Türkiye’de otomotiv yedek parça konusunda ise bulunabilirlik ve çeşitlilik her geçen gün artıyor. Stok seviyelerimiz geçen yıla göre oldukça yüksek” diyerek, ortaya çıkan fırsata ve yapılabileceklere dikkat çekti.