Türkiye’deki elektrikli arabalar için şarj istasyonu işletme lisansı alan şirket sayısı 30’a ulaşırken, 4 bin olan şarj istasyonu sayısının da 2030 yılına kadar 200 bin adete yaklaşması bekleniyor…
ANKARA-Dünya’da elektrikli araçlara dönüşüm hızlanırken, Türk tüketicisinin en büyük kaygılarından biri şarj istasyonu sorunu çözecek yatırım atağı başladı. Firmalar birbiri ardına yeni istasyon yatırımları açıklı- yor. Diğer yandan, şarj ağı işletmecisi lisansı alan firma sayısı da 30’a ulaştı. 4 bin olan Türkiye’deki şarj istasyonu sayısının 2030’a kadar 200 bin adete yaklaşacağı öngörülüyor.
Türkiye’de bu yılın Nisan Ayı’nda Resmi Gazete’de yayımlanan Şarj Hizmeti Yönetmeliği ve ardından Haziran Ayı’nda Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) işletme ağı lisansı vermeye başlaması, firmaları bu alanda harekete geçirdi. EPDK’dan lisans alan firmalar, kendi şarj istasyonlarını kurabildiği gibi, dilerlerse benzin istasyonların- da olduğu gibi sertifika ile bayilik de verebiliyor. Elektrikli araçlara dönüşümün hızlanması, dernekleşme faaliyetleri arttı. iki hatta önce dört operatörün kurduğu E Mobilite Operatörleri Derneği (EMOD) faaliyete girerken, diğer yandan mevcut dernekler de atağa geçti. E-Mobilite Derneği Başkanı Osman Ataman; “2 Nisan’da çıkan yönetmelik ve ardından EPDK’nın ilk şarj ağı işletme lisanslarını vermesiyle süreç hızlandı. Yeni lisans alan şarj ağı işletmecilerinin de derneğimize üye olacağını düşünüyoruz.
Şu anda lisanslı şirketlerin çoğu üyemiz” dedi. 2010’dan bu yana daha çok kamu tarafında aktif olduklarını belirterek, yeni isimle birlikte sahaya ineceklerini belirten Ataman, “Kamu tarafında birçok önemli çalışmaya imza attık. Onlara bu sektörün önemini anlattık. Bazı yönetmeliklerde önemli katkılarımız oldu. Şimdi ise sokağa iniyoruz. Bir yandan tüketiciyi bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar, diğer yandan servislerden itfaiyecilere kadar elektrikli araçlara yönelik eğitim çalışmaları yapacak, bu konularda üniversitelerle de iş birliklerine imza atacağız” diyor. Elektrikli araç şarj etme maliyeti, yükselen fiyatları ve EPDK’dan şarj ağı istasyonlara elektriği satma yetkisi verilmesiyle dönemde artmıştı. Ataman, büyümesi ile maliyetlerin düşeceğini belirterek, “Şu anda yollarda yaklaşık 8 bin araç var. Ancak piyasada elektrikli araç 800 bin adetlere ulaşınca şarj dolum maliyetleri düşecek” dedi.