Dünya kültür kenti İstanbul; her şeyin birbirine karıştığı, taksi şikâyetlerinin inanılmaz arttığı bir kente dönüşüyor. Yolcuların taksicilerden, dernekler belediyeden, taksiciler de korsanlardan şikayetçi ama herkes kendi mantığı ve bencilliği ile kent bütünlüğünden bihaber…
İstanbul’da özellikle, taksi sorunu gün geçtikçe çok daha büyük bir kabus haline dönüşüyor. Yolcu, taksici, belediye üçgenine bu kadar sorun yetmezmiş gibi buna şimdi de korsan taksiler eklendi. Son yapılan araştırmada talebin her geçen gün artmasıyla korsan taksicilerin organize olup bu durumu fırsata çevirdikleri ortaya çıktı. artık resmen sayılacak pervasızlıkla “Ulaşım Ağı” oluşturdukları ortaya çıktı. Türkiye’nin özellikle, önemli merkezlerinde oluşturulan korsan taksiciliğin normal taksilerden çok daha fazla rekabet ettiği ve daha çok talep edildiği belirlendiği sırada İstanbul’da ortaya çıkan bu aleni uygulama giderek talep gören uygulamaya da dönüşüyor. Ayrıca, yolcunun rutin yasal T plakalı taksilerin eski ve pis olmasını, şoförlerin kıyafetlerine hiç dikkat etmemesini, bilgi yoksunu ve sakal traşı dahi olmamalarını şikayet konusu haline getirmeleri aslında fitili ateşleyen en önemli neden uygulama çıkışı oldu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin taksi konusunu UKOME’de defalarca gündeme getirmesi ve her seferinde kabul edilmemesi ile sonuçlanarak işin politik yanının da işle alakalı olduğu durumda ortaya çıkan girişimler şimdi bir başka noktaya taşındı: “Korsan Taksi”

Korsan taksiler, 7/24 taksi sektörünün hizmetine eklenince, ortalık karıştı. Ancak, yolcunun haklılığı unutulup, sanki tek konu korsan taksilermiş havası içinde bir çok konunun üzeri örtülmeye çalışıldı. İşletmeciler arası ranta dönüşerek yeni bir şekle dönüşmeye başlayan uygulamalarda bildik tanıdıklarında yer aldığı örtülü düzen, korsan söylemiyle gizlense de işin aslı ortada.
Tıpki; taksicilerin bir zamanlar über şikayetleri gibi şimdi de taksicilerin, korsan taksi şikayeti ayyuka çıktı. Belirtilen ve haklı görünen şikayetler de talebi tetikledi. hat içinde gayri yasal hat meşru zemin bulur gibi çalışma imkanını yayılarak buluyor. Sonuç olarak, gayri nizami bir ikici yaklaşım kanıksatılan ve tıpkı taksi plakası baronları gibi yeni korsanları da ortaya koyarak belediyenin taksi plakasına sahipliği tehlikesi bertaraf edilmiş görünüyor. ortaya çıkan hizmetleri daha ucuz temiz dakik, sürdürülebilir ücret farklılığı, hem de bunu lüks taşımayla ortaya koyması veren korsan taksilerin talep edilmesinı sağlarken talep artışı ara rekabeti tetikleyince işler karışacak sinyali verdi. İBB bu olumsuzluğu doğru yaklaşımla şikayetleri olanlarla birlikte acil önlem almaları bu süreçte olabilir. ortaya çıkan sonuçlar bu sorunun artan talep yüzünden devam edeceği yada beklenmedik bir tanımla farklı yere evrileceği de düşünülebilir. Bu konuda çok ciddi uyarıların olması bu kanaati yükseltiyor.